RSS Feed

Vassa și noaptea – Sarah Porter

Posted on

sarah-porter-vassa-si-noaptea_coverCred cu tărie că romanul lui Porter e unul care atrage atenția din start. Uitați-vă doar la coperta aia. E ceva ce aș vedea în clipurile lui Jen Campbell (le recomand cu căldură, îmi plac teribil de mult gusturile ei), deci un gen în care vreau să mă avânt tot mai tare, o carte dubioasă și oarecum misterioasă, cu o copertă ciudată despre care nu știi ce să crezi și care, oricum ar fi, te intrigă.

Nu am citit niciodată așa ceva, și am citit ceva la viața mea. Cărțile fantasy pe care le citesc de obicei sunt complet diferite. Au personaje cu puteri ciudate, vrăjitori sau faeries sau alți draci bălțați, au școli de vrăjitorie și lumi magice. Nu au în niciun caz un Brooklyn vrăjit cu un magazin cu picioare de găină în care oamenii sunt decapitați. Nu au nici păpuși vii și nici mâini ca cea din Familia Adams. Nu au nici personaje umanoide ciudate cu rât de porc în loc de nas și nici măcar noaptea nu e…. așa. Fiecare pagină din romanul ăsta e o minune, peste tot sunt detalii la care nu te aștepți și asupra cărora parcă ai insista mai mult, că cine știe ce ratezi. Din cauza asta, eu m-am pierdut de multe ori în detalii și parcă mi se încețoșa privirea încercând să cuprind tot.

Personajele și toată simbolistica de care sunt înconjurate m-au uns pe inimă. Vassa mi-a plăcut mult, de Erg nici nu mai zic, chiar și de the villain e mișto. Toate sunt interesante, toate sunt complexe și toate au un anumit scop în poveste. Sunt de basm. Deloc relatable, deloc ca niște ființe umane. Sunt ceva mai mult abstract, ființe care pot și trebuie fi văzute și înțelese ca ceva foarte diferit de noi. Eu cel puțin așa le-am perceput.

Romanul e însă de fapt altceva: un basm frumos și trist cu și despre pierdere și durere care înfășoară cele mai umane sentimente și experiențe în cele mai fantastice forme. E o poveste alambicată și dubioasă, dar în esența ei e despre o fată și mama ei și mai ales despre iubire. Read it.

Mulțumesc enorm de mult editurii Nemira pentru minunea asta.

4 responses »

  1. Nu știu cum faci, dar reușești mereu să-mi trezești apetitul pentru citit :))

    Răspunde
  2. Am încercat să citesc recenzia mai pe sărite, pentru că n-am citit romanul încă, dar chiar și pe sărite m-ai convins că e cazul să pun cartea asta în vârful teancului de „to read” 😉

    Răspunde

Lasă un răspuns

