RSS Feed

În ape adânci – Paula Hawkins

Posted on

3073Știți cum e când citești o carte a unui autor, prima pe care pui mâna, și știi după că o să le citești și pe toate celelalte? Fac des așa și fix asta am pățit și cum Paula Hawkins. La În ape adânci mi-a plăcut totul la prima vedere: și coperta e mișto, simpluță așa și ușor creepy, dar și titlul (care sună mai bine în engleză, as always, dar na). Am rămas curioasă și când am început să văd lume dezamăgită pentru că, really now, thrillers are like pizza. Even the bad ones are good. Nothing to lose there.

Uite totuși că mie mi-a plăcut mult. Ideea apei în care au murit o mulțime de femei, unele voluntar, altele nu, având reputația locului unde scapi de femeile răzvrătite mi se pare tare mișto și as vedea-o și într-un roman horror. A dat o atmosferă tare creepy așa romanului și mi-a plăcut mult treaba asta, mai ales că nu mă așteptam. Mă aștept de obicei la thrillere să fie mai mult psihologice, așa că elementul ăsta m-a făcut să îi dau din start o steluță în plus.

Mi-au plăcut și personajele. Deloc likable, toate au hibe și bagaje cu carul, ceea ce in my book le face mai credibile și realiste și, deci, mai ușor de plăcut și rezonat cu ele. Tanti cea omorâtă părea și ea mișto în sensul ăsta și aș fi vrut să se intre mai în detaliu în personalitatea și viața ei, cred că ar fi fost mai indicat și mai deep așa, plus că știți probabil că eu sunt leșinată după chestiile de genul. Cât despre the bad guy(s), am vorbit la un moment dat cu Simona (hey there!) și mi-a zis că ei i s-a(u) părut fără substanță. Acum că mă gândesc la asta, tind să îi dau dreptate, deși nu pot spune că m-a deranjat în mod deosebit, nu pentru ei am citit oricum romanul, dar nu neg că ar fi adăugat mult cărții.

Cazul în sine nu e cine știe ce spectaculos, nici nu l-am prea băgat în seamă sincer. Pe mine elementele de mai sus m-au atras și m-au făcut să citesc cu plăcere romanul, nu asta. Once again, putea fi mai bine, fără îndoială, dar nici rău n-a fost. Mi-au plăcut însă direcțiile în care o lua (crimă? sinucidere?) și nici n-am stat să ghicesc ce și cum, am preferat să las să mă surprindă. Nu mi-a ieșit, a fost un punct anume în care mi-am dat imediat seama ce s-a întâmplat de fapt, ceea ce m-a dezamăgit puțin.

All in all însă, eu o recomand. Chiar mi-a plăcut. Mulțumesc deci editurii Trei pentru ea!

Lasă un răspuns

