RSS Feed

Greșeala fatală – Sophie Hannah

Posted on

sophie-hannah-greseala-fatala-cover1Am primit Greșeala fatală împreună cu alte cărți de la editura Nemira și, ca în multe alte ocazii, sceptica din mine s-a încruntat suspicioasă la volum. Să fin sinceri, titlul nu sună deloc încurajator. Pare a fi unul din muuuuultele romane thriller de pe piață, banale și meh. Ca în majoritatea ocaziilor, m-am înșelat.

Nu exista nici măcar un element banal sau predictable la romanul ăsta. Clar nu mă așteptam la asta. Crima în sine e foarte interesantă. Avem cuțit, dar nu avem înjunghiere. Avem mesaje scrise în roșu pe pereți, dar nu avem sânge. Nimic nu e așa cum te-ai aștepta, așa că îți petreci tot restul timpului întrebându-te de ce totuși s-au întâmplat așa lucrurile, while secretly hoping că o să aibă totuși sens și nu o să fie doar de amorul artei, să dea bine în carte. Iar m-am agitat degeaba, desigur.

Personajele însă sunt adevăratul deliciu al romanului. Una nu e sănătoasă la cap. Personajul principal, Nicki, este primul care mi-a atras atenția, evident. Nicki nu e deloc genul de persoană pe care să o placi sau cu care să simpatizezi într-un fel sau altul. Mitomană notorie, Nicki are o pasiune aparte pentru intratul în bucluc și nici nu se gândește prea mult la cum ar putea afecta pe alții acțiunile ei. Dar totuși, nici nu am antipatizat-o. Am văzut-o pe tot parcursul romanului ca pe un animal ciudat și interesant care nu trebuie plăcut sau displăcut, ci analizat atent în dubioșenia lui absolută. Oamenii din viața ei, însă, sunt atât de oribili încât îmi venea să rup cartea cu dinții, dar tot în modul ăla atât de nasol că e complet plauzibil și realist. Cei de la poliție la fel. Relația dintre absolut fiecare personaj e și ea dubioasă și interesantă și nesănătoasă, o plăcere de citit, nu alta.

Tare bun romanul, un deliciu de la cap la coadă. Începe sezonul lor, oameni buni, așa că trust Cori și puneți mâna pe el cât mai repede. Eu mulțumesc până atunci mult editurii Nemira că mi l-a pus în mână, ca altfel sigur nu ajungeam la el.

Lasă un răspuns

