RSS Feed

Vise întunecate #1: Luna ucigașă – N. K. Jemisin

Posted on

luna-ucigasa-siteCred că volumul lui Jemisin îți atrage din start atenția: are o coperta tare mișto. Eu una știu sigur că mă tot holbam la ea la standul Nemira din mall dar, cum lista mea de TBR m-a cam depășit în înălțime, nu am cumpărat-o. Norocul meu e că am primit-o de curând și m-am și pus destul de rapid pe citit.

Am început cartea, așa cum o fac de multe ori, fără să știu mai nimic despre ea. Din cauza asta, probabil, a durat ceva până m-am prins exact ce se întâmplă. Sistemul de magie din seria asta e destul de complicat și de complex, iar Jemisin nu explică totul din start, așa că trebuie să vă dați seama singuri pe parcurs. Nu e greu, dar pentru mine a durat ceva și recunosc ca m-a cam frustrat la început.

Odată ce m-am prins însă de cine e cine și de ce și cum, abia de am mai lăsat cartea din mână. Tare mult mi-a plăcut. În primul rând, ador modul în care tratează sexualitatea. Liber, fără prejudecăți, interesant și natural, sexul e o parte normală din societatea lor (și a noastră, btw) și o tratează ca atare, indiferent de cine e atras de cine. Nu mă așteptam la asta, așa că surpriza a fost cu atât mai plăcută și a adăugat în mod sigur farmec cărții.

Personajele și plotul mi-au plăcut și ele foarte mult. În primul rând, acțiunea e plasată în antichitate (Egipt și Nubia mai exact), ceea ce scoate din start romanul din canonul în jurul căruia mă învârt eu în mod obișnuit. Avem parte de intriga politică, preferata mea, de nebuni obsedați de putere, de o societate interesantă și de indivizi neobișnuiți care chiar mi-au atras atenția (nu pot să zic că îmi displace vreun personaj, ceea ce e mare lucru la mine) și de care am prins chiar (șoc și groază!) drag.

Sunt foarte plăcut surprinsă de acest prim volum (seria are doar două, apropo, ceea ce apreciez enorm. M-am săturat de einșpe mii de volume) și mi-a oferit o gură de aer proaspăt în ceea ce privește fantasy-ul. Vi-l recomand cu drag.

Mulțumesc mult de tot editurii Nemira!

2 responses »

  1. Interesant pacat de faptul ca abordeaza un subiect care mie nu-mi place.

    Răspunde

Lasă un răspuns

