RSS Feed

Marile descoperiri #1: Atlasul secret – Michael A. Stackpole

Posted on

michael-a-stackpole-atlasul-secret-c1Romanul lui Michael Stackpole mi-a atras atenția din prima clipă în care l-am văzut în listă cu viitoare apariții, iar asta datorită copertei. Îmi place teribil de mult și părea a fi un roman istoric, deci ceva fix pe gustul meu. Spre marea mea surprindere, nu e deloc un roman istoric, ci mai degrabă unul fantasy, ceea nu îl poate face, în ochii mei, decât și mai interesant.

Cu toate astea, m-am tărăgănat câteva săptămâni cu el. Nu mi s-a părut foarte ușor de citit, iar asta din cauza modului în care este dată informația despre universul creat de Stackpole și despre sistemul lui magic. Nu este foarte ușor de urmărit; mi s-a părut dată oarecum grăbit de cele mai mult ori, fără explicații ajutătoare și fără grija de a face cititorul să înțeleagă exact de ce lucrurile sunt așa cum sunt și cum funcționează ele. M-am mai lămurit pe parcurs la unele, dar cu altele încă sunt în ceață. Mai sunt două volume din trilogie, deci speranță este.

Cu toate astea, am fost foarte plăcut impresionată de Atlasul secret. Simplul fapt că este de fapt fantasy, și nu roman istoric m-a impresionat teribil de plăcut, după cum am zis și mai înainte, dar pe lângă asta, am senzația (și speranța) că Stackpole nu va urma drumul deja mult prea bătătorit pe care o iau majoritatea romanelor și seriilor de genul. Premisa este din start altfel: personajele principale sunt membri ai familiei Anturasi, celebră și expertă pentru hărțile lor incredibil de detaliate și exacte. Cei doi frați sunt trimiși în două misiuni diferite, în părți diferite ale lumii, iar fiecare dă acolo peste fel de fel de minunății și dubioșenii. Astea nu m-au impresionat foarte tare, au uneori un aer prea de basm pentru gustul meu.

Personajele, pe de altă parte, mă interesează mult mai tare. Keles și Jorim nu sunt cine știe ce, par a fi personajele masculine tipice din astfel de romane. Sora lor însă are foarte mult potențial. Aș zice că și mama lor la fel, dar ea din păcate nu apare atât de mult în carte, cel puțin în volumul ăsta. Evoluția lor e ceea ce mă atrage cel mai mult la următoarele volume, așa că nu pot decât să mă bucur că următorul apare imediat și pe piața noastră de carte.

Mulțumesc mult editurii Nemira pentru carte!

 

 

Lasă un răspuns

