RSS Feed

Vocea pumnalului – Patrick Ness

Posted on

2757Patrick Ness e unul din autorii pe care îi aveam de foarte mult timp pe listă, pe care îl laudă cam toată lumea și căruia nu apucasem până acum să îi citesc nicio carte. Am pus însă de curând mâna pe două, iar azi-noapte am reușit să îl termin pe primul.

Vocea pumnalului e un roman nu care nu te obișnuiești ușor. Mie una la început recunosc că nu mi-a plăcut. Motivul este simplu:nu doar că e scris la persoana I (am o mică problemă cu romanele scrise așa, îmi ia ceva mai mult să îmi placă), dar urmărește exact gândurile unui băiat de vreo 12-13 ani. E ușor haotic și durează ceva to get used to, dar odată ce o faci, e bun făcut. După un timp capătă nu doar un farmec aparte, dar și o muzicalitate și un aer de verosimil care mi-au plăcut tare mult.

Plotul însă e punctul forte. Mi-a plăcut enorm de mult. Avem o lume distopică în care nu doar gândurile bărbaților (nu și ale femeilor!!!) sunt auzite de toată lumea, dar și cele ale animalelor. Vorbim despre o altă planetă, vorbim despre modul în care diferite societăți au ales să se descurce cu această anomalie și despre muuultă nebunie. Ador modul în care Ness atinge și discută subtil o mulțime de subiecte interesante, de la religie, gender issues, nebunie și iubire. Unele sunt atât de subtile că ar putea scăpa poate, dar asta face parte din farmecul romanului. Foarte puține lucruri ni se dau pe tavă, pentru restul trebuie săpat puțin.

Personajele îmi plac în mare parte, deși cele care chiar mi-au plăcut cel mai sunt cele de care, evident, nu prea avem parte. Todd nu m-a dat pe spate, deși nici nu îmi displace, Viola are ceva ce mă face să strâmb puțin din nas. Manchee și Ben însă mi-au plăcut tare mult. Patrick Ness se joacă aproape cu toate într-un mare fel și trăiesc cu speranța că va face la fel, preferabil și mai tare, și în volumele următoare.

Mi-a plăcut mult și chiar aștept cu nerăbdare să se traducă și volumul doi, preferabil și nuvelele satelit (wink wink, editura Trei).

Mulțumesc enorm editurii Trei pentru roman.

Lasă un răspuns

