RSS Feed

Sfârșitul nopții – Petronela Rotar

Posted on

1071272Cred că am zis la un moment dat pe-aici cum am descoperit-o eu pe Petronela Rotar, cât de mult m-a ajutat. Citesc tot ce scrie, așa că nu aveam cum să nu pun mâna pe Sfârșitul nopții aproape imediat ce a apărut.

Este o colecție de proză scurtă, lucru ce m-a entuziasmat din start. Mi-au plăcut mult și poeziile ei, dar proza scurtă are un loc special în inima mea. Începutul nu a fost prea promițător însă. Prima povestire, „Alfa”, nu mi-a plăcut deloc. E forțată, limbajul se vrea a fi cool, ideea de bază e cam clișeică. Își revine pe parcurs, deși nu am simțit că volumul ăsta se ridică la nivelul la care mă așteptam, adică nivelul stabilit de Alive. Este din cauza subiectelor abordate, cred eu. În Alive, Petronela a scris despre femei și pentru femei. În Sfârșitul nopții, not so much. Combină mai multe genuri (are și o povestire cu tente gotice) și mai multe teme, mi s-au părut puse laolaltă oarecum alandala.

Ce mă fascinează însă e asta: au fost unele povestiri în carte care mi s-au părut de-a dreptul trase de păr. Citind blogul Petronelei însă, am dat peste o afirmație de-a ei conform căreia cele mai aparent extreme parți din carte sunt cele mai aproape de realitate, fiind inspirate de întâmplări și persoane reale. Sper să țin minte bine și să nu spun prostii, dar am avut mereu informația asta in the back of my mind in timp ce citeam. A făcut totul mult mai interesant, mai ales că nu îmi dau seama dacă ar trebui să cred informația sau să o iau ca pe o strategie de marketing.

Oricum, e o carte de Petronela, deci un must-read pe care îl recomand cu dragă inimă. Coperțile sunt și ele din ce în ce mai frumoase, mor de drag când le văd.

Mulțumesc mult librăriei online Libris pentru posibilitatea de a citi romanul.Țin să vă amintesc, pe această cale, de puzderia de cărți online și cărți beletristică pe care le puteți achiziționa pe această librărie online.

 

Lasă un răspuns

