RSS Feed

Obiecte ascuțite – Gillian Flynn

Posted on

2796_26efc5d0Am citit până acum două cărți de Gillian Flynn (trei cu asta) și plănuiesc să citesc tot ce scrie. Stilul ei mi se pare minunat de dubios și de bolnav, așa că nu mă pot abține. Dintre toate trei însă, cred că Obiecte ascuțite e, din aproape toate punctele de vedere, cea mai cea.

În primul rând, e o carte destul de subțirica și ușor de citit. Am dat-o gata în vreo trei nopți. În mod normal aș comenta puțin aspectul ăsta (îmi plac în general cărțile mari, care permit o analiză mai amănunțită a personajelor și existența mai multor detalii), dar de data asta mi se pare că s-a potrivit cu ritmul poveștii și cu perioada de timp în care se petrece acțiunea. Mai mult chiar, talentul lui Flynn de a reda esența unui personaj e atât de impresionant că nici nu are nevoie de multe pagini sau capitole pentru asta.

Cât despre personaje…. oh boy. Gillian chiar și-a făcut de cap de data asta. Nu există nici măcar unul cât de cât sănătos la cap în romanul ăsta, ba din contră, parcă se iau la întrecere să vadă care e mai fucked up. Aș paria pe Adora și Amma, deși nici cu Camille nu îmi e rușine. Curry și Eileen mă sperie în mod deosebit însă și mi se par la fel de periculoși ca oricine altcineva din roman. Poate nu par, but trust me, they are.

Ar trebui probabil să vă spun și că romanul e foarte deprimant. Nu o să vă simțiți bine citindu-l, nu e literatură escapistă, nu o citiți ca să vă simțiți mai bine sau ca să evadați puțin. Nu țin minte nicio scenă cât de cât normală, darămite veselă. O să vă lase un gust amar, o să vă enerveze, o să vă dezguste și posibil să vă și deprime. Ăsta îi e scopul, asta și obține, de-asta mi-a și plăcut.

Mulțumesc mult editurii Trei pentru ocazia de a citi această carte.

 

2 responses »

  1. Am citit Fata disparuta de la ea si mi-a placut foarte mult. Chiar imi e dor sa citsc o carte de la Flynn, ai descris foarte bine stilul ei🙂

    Răspunde

Lasă un răspuns

