RSS Feed

Șaman – Kim Stanley Robinson

Posted on

kim-stanley-robinson-saman-c1First things first, avem un nou sponsor al blogului: Nemira! Mor de încântare, nu alta, încă de când am aflat. Colecția lor de fantasy e orgasmică de-a dreptul și încerc să o adun puțin câte puțin de destul de mult timp.

Înapoi la oile noastre acum. Am citit pentru prima oară despre carte pe site-ul celor de la Nemira și mi-am dat seama de pe atunci că e genul de subiect hit or miss: ori e foarte mișto, ori nu prea. Nu mă refer aici la partea cu șamanul, ci la faptul că acțiunea e plasată acum treizeci de mii de ani. După mine, e destul de greu să faci o acțiune plasată într-o asemenea eră interesantă și cât mai puțin clișeică. Am avut deci ceva emoții când am găsit-o în colet, iar acum, când am terminat-o, sunt în continuare nehotărâtă. Romanul are multe puncte forte și la fel de multe slabe, deci a-mi forma o părere finală nu e chiar un lucru ușor.

Începutul a fost greu. Kim Stanley are mania descrierilor lungi și amănunțite. Am citit preț de câteva pagini bune despre cum ar trebui să fie lemnul perfect pentru aprins focul și cum sunt, în schimb, cele pe care le găsea Loon. Nu sunt o mare fană a descrierilor de genul, dar spre fericirea mea, au ajuns fie să mai dispară pe parcurs, fie să nu le mai observ eu. Vă sfătuiesc să perseverați dacă vă descurajați la început, nu durează mult.

De cum apar și mai multe personaje, lucrurile devin și mai bune. Heather mi-a plăcut mult din start, iar relația ei cu Thorn m-a amuzat teribil. Loon nu m-a impresionat deloc, cum nu m-a dat pe spate nici Elga. Mi-aș fi dorit ca Stanley să lucreze mai mult la personaje, să le facă mai rotunde și cu ceva mai multe detalii. N-a fost rău nici așa, dar știți probabil că de obicei personajele îmi plac cel mai mult la o carte, așa că nu am avut cum să nu comentez puțin.

Mai trebuie să menționez neapărat scenele cel puțin dubioase pe care le veți întâlni în roman. Nu intru în detalii ca să nu vă dau spoilere, dar o să găsiți o groază de tabuuri răspândite prin carte și e posibil să deranjeze pe unii. În cazul meu nu s-a întâmplat asta, dar mintea mea merge oricum mult pe cărări dubioase, așa că bănuiesc că nu se prea pune. V-am avertizat.

All in all, not bad. Aveți puțintică răbdare, perseverați and give it a go. Mulțumesc mult editurii Nemira pentru carte!

 

2 responses »

  1. Sună foarte interesant, abia aștept să ajung să o citesc😀

    Răspunde

Lasă un răspuns

