RSS Feed

Cariera malefică – Robert Galbraith

Posted on

cariera-malefica_1_fullsizeAșa cum cred că am mai spus-o pe aici, îmi place de Strike și de Robin de mor, ei fiind principalul motiv pentru care citesc seria asta. Cazurile nu sunt rele, dar nu sunt principala atracție pentru mine. De data asta însă ele se întrepătrund extrem de bine și m-au făcut să îmi placă volumul ăsta mai mult decât celelalte două. De data asta cazul de care se ocupă Strike și Robin hits close to home, cum ar zice englezul. Robin primește prin curier un picior de femeie într-o cutie. E un caz personal, e un caz periculos și îi solicită mai mult ca până acum, ceea ce se vede și în relațiile lor. O să o iau pe rând.

Cazul mi-a plăcut mult, deși a durat ceva până să mă prind cine-i cine. Devenise enervant la un moment, Rowling aruncând numele suspecților pe fiecare pagină, dar fără să explice clar care e treaba cu fiecare ca să îi putem și noi diferenția. Și-a revenit însă destul de repede și de atunci încolo there was no stopping me. Am citit în disperare până la ore tembele și am citit chiar și în timpul zilei, în weekend, ceea ce mi se întâmplă extraordinar de rar. Avem muuuuult abuz în cazul ăsta, mulți bărbați mizerabili și multă frustrare cauzată de ele.

Același lucru pot să îl spun și despre personaje. Aflăm impresionant de multe despre ele și unele detalii pun personajele (pe Strike și pe Robin adică) în altă lumină. Relația dintre ei e un deliciu. Strike începe să accepte ce se întâmplă, dă în încăpățânare idioată alteori și e adorabil mai tot timpul. Robin, pe de altă parte, e prostovancă rău de tot. I-aș fi tras bucuroasă o pereche de palme în mai multe ocazii, dar trăiesc cu speranță că își scoate capul din nisip în volumul următor. O ține așa până la final chiar, ca să fie treaba treabă. Îmi place oricum de ea totuși, probabil mai ales pentru că știu ce poate Rowling să facă din ea. And she will.

Cică în 2017 apare volumul următor. Mult de așteptat, sincer. Aveți totuși timp, dacă nu sunteți deja la zi, să citiți toate volumele.

Mulțumesc mult editurii Trei pentru șansa de a citi și volumul ăsta.

 

 

Lasă un răspuns

