RSS Feed

Jumătatea sălbatică – Sally Green

Posted on

Na 2755_7f13b775c-am terminat și volumul ăsta (vreo veste despre al treilea, anyone?). Sally Green a reușit iar să combine minuțios ale albe cu ale negre și a dat un maclavais tare interesant. Să purcedem deci.

În primul rând, doamna Green face niște lucruri tare interesante cu personajele ei și ăsta e, cred, marele atu al seriei.  Nu doar că sunt credibile rău (mie cel puțin așa mi se par), dar sunt și foarte gri și surprinzătoare. Nici măcar clasicul triunghi amoros nu e deloc așa cum v-ați aștepta, ceea ce mă face intrigă într-un mare fel. V-aș zice ce și cum, dar spoilere😀 Toate sunt complexe și interesante (în afară de don’șoara Annalise pe care o detest cu pasiune și care mi se pare o prostovancă insipidă) și au… cum să le zic eu… detalii care le fac să pară mai umane și mai relatable. Fac și compromisuri, multe.

Cu acțiunea în sine e cu totul altă mâncare de pește. Statică, dom’le, ceva de speriat. Mai e câte un moment din când în când în care se mai întâmplă câte ceva, dar în rest nimic: ba călătorii, ba câte o criză existențială explicată, ba planuri, ba de toate, dar acțiune propriu-zisă mai rar. Baiul nu-i mare, că tot îmi place suficient de mult încât să nu mă plictisesc și să vreau să citesc în continuare, dar parcă tot n-ar strica. Are totuși și un avantaj, trebuie să recunosc: mi se pare mai realist. Îmi dau foarte bine seama că într-o chestie de genul celei în care sunt prinse personajele noastre (superbă exprimare) lucrurile nu prea au cum să fie alerte. Durează deplasările, durează planurile, durează tot. Exact așa îmi închipui că s-ar întâmpla lucrurile in real life. Pros and cons, people, pros and cons.

Concluzia ar fi următoarea: aștept să scoată cei de la editura Trei (cărora le și mulțumesc pentru cărți, apropo) și ultimul volum, căci par să se întâmple lucruri interesante pe-acolo.

2 responses »

  1. A aparut volumul 3 in engleza, dar nu stiu ce sa zic, in general editurile de la noi au tendinta sa lase neterminate seriile mai putin cunoscute ( nu ca asta ar tine si de calitate in vreun fel). Mai e o chestie pe care am observat-o, poate gresesc, dar in multe serii in care avem un personaj masculin drept protagonist partenera e cam stearsa. In fine, spor la citit! Daca ai chef sa arunci o privire, volumul 3 se numeste ” Half lost”.

    Răspunde

Lasă un răspuns

