RSS Feed

Jumătatea rea – Sally Green

Posted on

2631_d2c282dfNu am citit până acum ceva asemănător. Seamănă puțin la atmosferă cu seria Wardstone a lui Joseph Delaney, dar tot nu se compară. Sunt cam surprinsă. Să vă explic de ce.

În primul rând, romanul este mult mai dark and gloomy decât m-aș fi așteptat. Atmosfera e așa, plotul are aerul ăsta, personajele la fel. Nu îmi vine în cap niciun moment fericit în toată cartea, chiar și cele care se îndreaptă în direcția asta au o tentă tristă. Mai mult chiar, se îndepărtează tot mai tare de ideea de roman young adult, deși personajele centrale sunt adolescente. Am dat peste câteva scene de-a dreptul sadice și am aflat și fanteziile sexuale ale lui Nathan.

Toate personajele duc un bagaj mai mic sau mai mare în spate și nu se știe niciodată cine e de încredere, cine nu și cine ce urmărește. Ador chestia asta. Aproape toate personajele (cu excepția lui Arran și a lui Deborah) sunt și albe, și negre și despre nicicare nu îți poți face o părere clară. Cele mai evil personaje dau dovada de bunătate și personajele cu mai mult bine în ele se întâmplă să-și arate și cealaltă latură. Suntem totuși abia la primul volum, sper ca lucrurile să se îmbârlige și mai tare.

Cel mai mult însă m-a surprins credibilitatea. O fi fantasy, o fi o cartea cu personaje adolescente (deși nu e chiar YA, după deloc-umila mea părere), dar totul mi s-a părut plauzibil și credibil. Personajele nu sunt trase de păr, plotul nici atât. Totul a fost construit inteligent, cu sens și se leagă natural. Nu am pufnit deloc, nici nu mi-am dat ochii peste cap, nu mi-am pus întrebări legate de logica universului construit, ceea ce, cunoscându-mă, spune multe.

Ce aș putea să îi reproșez e lipsa de acțiune. Nu mi se pare că se întâmplă mare lucru, iar uneori acțiunea se cam lălăie. Cam mult. Norocul lui Sally Green că lumea pe care a construit-o îmi place suficient de mult încât să mă distragă oricum. Cineva se va apuca, cred, de volumul doi chiar în seara asta.

Mulțumesc mult editurii Trei pentru că mi-a oferit ocazia să dau cu nasul de seria asta.

5 responses »

  1. Bună! Sper că nu te deranjează, dar te-am nominalizat pentru Liebster Award (https://thesagittariusbooksblog.wordpress.com/2016/08/06/liebster-award-nomination-ii/)! Dacă ai timp și chef, aș fi încântată să citesc răspunsurile tale!

    Răspunde
  2. Bună! Ai primit o nominalizare de la noi la Premiile Liebster Award. Ne-ar face mare plăcere dacă ai accepta să dai curs lepșei. https://threeravenfeathers.wordpress.com/2016/08/01/liebster-award-nomination/?preview=true

    Răspunde

Lasă un răspuns

