RSS Feed

Banda celor șase ciori – Leigh Bardugo

Posted on

banda-celor-sase-ciori_1_fullsizeBanda celor șase ciori m-a tentat de la început mult mai mult decât m-a tentat trilogia Grisha, dar în final pot spune că mi-a plăcut, dar nu la fel de mult. Nu e mare lucru, așa a fost și cu Grisha.

Întâmplările din roman au loc în același univers ca cele din Grisha, lucru pe care îl suspectam, dar de care nu eram sigură. Mi-a plăcut mult chestia asta și am tot sperat că o să apară cumva, cândva, anumite personaje care mi-au plăcut teribil, dar nu s-a întâmplat (încă, sper eu). Nu știu cât ați înțelege dacă nu ați citit înainte trilogia, având în vedere că nu mai sunt explicate deloc puterile lor, Leigh bazându-se deci că cititorul le cunoaște deja. Asta așa, ca un mic heads up.

Personajele nu m-au surprins deloc și am recunoscut some patterns. Inej îmi amintește mult de Alina, Kaz e o combinație ciudată (dar mișto) dintre Mal și Întunecatul, Jesper aduce puțin a Nikolai și așa mai departe. Nu sunt exact la fel, evident, dar par a fi construiți cam pe același tipar, ceea ce nu m-a încântat foarte tare. Sunt foarte curioasă cum o să evolueze și dacă o să le ducă în altă direcție. Sper din suflet, că potențial le-a dat.

Despre plot și acțiune în sine nu am foarte multe de zis. Not bad, dar nici spectaculos. Relațiile dintre personaje mi s-au părut, ca de obicei, mult mai interesante. Kaz și banda lui plănuiesc practic să intre într-o închisoare imposibil de spart și să răpească un prizonier. Avem trădări, avem planuri mărețe, avem și câteva răsturnări de situație, avem dramă, avem romance, avem de toate pentru toată lumea.

All in all, nu mi-a displăcut deloc, dar nici nu m-a dat pe spate. Om vedea ce se mai întâmplă în volumele următoare (puteam să jur că o să fie un roman de sine stătător, for some reason). Mulțumesc mult editurii Trei pentru că mi-a pus în brațe încă un volum de Bardugo.

2 responses »

  1. Am citit trilogia Grisha și mi-a plăcut foarte mult. Abia astept să citesc și Banda celor șase ciori.
    ~Magpie

    Răspunde

Lasă un răspuns

