RSS Feed

Grisha #3: Regatul luminilor – Leigh Bardugo

Posted on

2743_c52b69f2Mi-a luat mult mai puțin decât am crezut să termin și am citit mult chiar și la ștrand. I am very conflicted. O să trec direct la subiect.

În primul rând, s-a întâmplat de mai multe ori să mă plictisesc destul de tare. Au fost cam prea multe pagini dedicate călătoriei pe care o face grupul mai spre finalul cărții (nu dau mai multe detalii because spoilers) și cred sincer că puteau măcar să le înjumătățească. Da, știu că Alina e conflicted și suferă și vai, ce ne facem cu Mal, dar am prins demult ideea. Nu e nevoie să mi se trântească în față ca la proști, thank you very much.

Pe de altă parte, am căpătat o afecțiune și mai mare pentru personaje. Chiar și pentru Mal. M-a emoționat nu o dată, l-am și înțeles pe alocuri. Cu Alina m-am înțeles la fel cam pe tot parcursul romanului, dar spre final am avut a change of heart. Iar nu pot să dau multe detalii (ale naibii spoilere – just read the book!), dar Alina i-a arătat nu o dată o bunătate aparte Întunecatului. M-a emoționat mai mult decât vreau să recunosc și îi spală multe păcate, iar asta nu pentru că sunt eu o mare facă a Întunecatului, ci pentru că ce a făcut ea mi se pare uman. Mai mult chiar, e cireașa de pe tortul relației incredibil de complicate și fascinante dintre cei doi.

Despre final ce să zic… Nu e deloc ce mă așteptam sau mai bine zis speram să fie, dar m-a încălzit la inimă. Poate trec eu prin cine știe ce fază ciudată, poate my soft spot a ieșit acum la iveală, cine știe, cert e că aici nu am ce comenta. Sau am, dar nu văd eu acum.

All in all, am cam prins gustul cărților lui Bardugo. Noroc că mă așteaptă Banda celor șase ciori pe noptieră. Mulțumesc mult editurii Trei pentru ocazia de a le citi.

2 responses »

  1. Din recenzia ta pare chiar interesanta cartea🙂 Abia astept sa vad ce zici despre „Banda celor sase ciori”… and your soft spot might be just your summer mood😉

    Răspunde

Lasă un răspuns

