RSS Feed

Grisha #2: Regatul furtunilor – Leigh Bardugo

Posted on

2664_1062753aWell, așa mai da. Așa mai merge, Leigh, că tare mult m-a dezamăgit primul volum. S-o luăm pe rând.

În primul rând, plotul e mult mai bine dezvoltat în volumul ăsta.  Apar mai multe detalii despre Grisha și despre amplificatoare și îmi place încotro pare a se îndrepta povestea. Sper din tot sufletul că nu o să scoată Leigh de undeva some magic fixes și că totul o să se termine așa cum pare acum că o să se termine. Ar ajuta tare mult seria. Mai mult chiar, avem parte și de mult mai multă acțiune de data asta. Nu doar că nu m-am plictisit deloc, dar am stat iar până noaptea târziu să citesc și m-am surprins de multe ori gândindu-mă chiar și la lucru la cât de mult aș vrea să pot să mai citesc din volum. E ceva.

Și cu personajele s-au produs schimbări, nu puține și nu mici. Alina a început să îmi placă mai mult. Mare fană tot nu sunt, dar să zicem că acum o tolerez. Pe Mal la fel. Au devenit cumva mai umani, mai plini de nesiguranțe și demoni și fac amândoi greșeli într-o veselie. Intuiesc și mai ales sper ca unul dintre ei să o mierlească. Oribil, știu, dar eu tot sper. Mi se pare natural pentru modul în care a fost construită cartea și pentru atmosfera pe care o are.

Au apărut și alte elemente care mă fac să mă entuziasmez destul de tare pentru ultimul volum al trilogiei, iar unul dintre ele este Nikolai. Îmi place de el de mor (chiar mai mult decât de Întunecatul – deh, muiere mi-s) și îmi doresc ceva deloc clișeic și pentru el. Vreau să mă surprindă. Îmi place și de Zoya, îmi plac și gemenii, îmi plac mulți.

Observați, sper, diferența de ton și sentiment între recenzia asta și cea a primului volum. Needless to say, mă apuc cât mai repede de ultimul volum și, la cum văd că stau lucrurile, ne auzim iar în câteva zile și cu recenzia.

Mulțumesc mult editurii Trei pentru carte.

2 responses »

  1. Mă motivezi să mă apuc și eu de al treilea volum din seria asta cu entuziasmul transmis prin recenzie :))
    PS-nu ești singura căreia îi place de Nikolai…

    Răspunde

Lasă un răspuns

