RSS Feed

Grisha #1: Regatul umbrelor – Leigh Bardugo

Posted on

2594_0cbcf97cSeria lui Leigh Bardugo e una pe care am tot vrut s-o citesc de foarte mult, dar găseam mereu ceva care mă tenta mai mult, așa că până acum n-am apucat. Observând totuși că a apărut Banda celor șase ciori (pe care o am și o să o citesc cât de curând), am zis să fac treaba cum trebuie și să citesc Grisha mai întâi. Primul volum a fost gata în 3 seri.

Sunt două care îmi trec în cap când mă gândesc la acest prim volum și cele cu care îmi dau seama că am ajuns să îl asociez cam în exclusivitate sunt Întunecatul (mă doare să îi zic așa, sună oribil) și cei doi crai, Alina și Mal. Pentru mine sunt elementele cele mai importante și relevante ale cărții – acțiunea nu e deloc cine știe ce, dar personajele ies în evidență, deși în moduri complet diferite.

Întunecatul (câh!) îmi place teribil de mult. E interesant, e contradictoriu într-un mod care are sens, îi pot înțelege logica (nu știu ce spune asta despre mine) și vreau ca povestea lui să evolueze. Alina și Mal însă mă depășesc. Nu pot pricepe în ruptul capului cum vede cineva vreo atracție între ei ( nu e niciuna – și nici nu e spoiler, apare din primele pagini ale romanului). N-are niciun sens, așa că sper să se termine repede, că prea mă irită.

Plotul seriei, cel puțin până acum, e banal. Avem orfana specială, avem puteri aparte, avem o lume ce trebuie salvată, avem toată galeria unui serii fantasy clasice. Nu îmi displace, dar nici nu se diferențiază cu ceva. Vom vedea ce se întâmplă cu următoarele două volume.

Mulțumesc mult editurii Trei pentru șansa de a citi volumul.

One response »

  1. Pingback: Grisha #2: Regatul furtunilor – Leigh Bardugo | Cori's Bookfrenzy

Lasă un răspuns

