RSS Feed

Magonia – Maria Dahvana Headley

Posted on

21393526În primul și în primul rând, uitați-vă vă rog la copertă. Superbă. Mi-aș fi dorit carte fie și numai pentru asta. Dar avem totuși și nave zburătoare. De la Temeraire n-am mai dat peste o premisă atât de interesantă. Foarte încântată nu sunt.

Nu pot să spun că nu mi-a plăcut, dar se puteau face mult mai multe cu romanul ăsta. O să o iau pe rând. În primul rând, nu mi-a plăcut cum a fost scrisă prima jumătate a cărții. Am citit-o oarecum poticnit, parca abia se formau propozițiile și nici nu mi se părea că sună bine. Și-a revenit puțin pe parcurs sau m-am obișnuit eu,dar nicio schimbare dramatică oricum.

Personajele sunt așa și-așa. Nu suficient de bine dezvoltate pentru gustul meu, nu suficient de interesante și nici foarte credibile. Se leagă totuși de marea mea problemă cu romanul: nimic nu e suficient de bine dezvoltat. Cartea e mică, pare să fi fost scrisă cam grăbit. Se putea mult mai bine. Puteam să aflu mai multe despre Magonia, personajele secundare puteau și mult mai bine dezvoltate și folosite mai bine și mai inteligent. Am simțit mereu nevoia de mai mult, parcă lipseau pagini din carte care mă puteau lămuri mai mult.

Nu e deloc o carte rea, nu mă înțelegeți greșit, dar o idee atât de badass ca cea de la baza romanului ar fi putut fi exploatată mult mai bine. Încerc să îmi închipui ce ar fi făcut Sarah J Maas sau Brandon Sanderson cu așa o idee și nu e greu deloc de vizualizat diferența. Și-o reveni în volumul următor, nu și-o reveni, eu tot o să cumpăr și volumul ăla, că prea frumos arată și tot am stat până la două noaptea să citesc.

 

 

Lasă un răspuns

