RSS Feed

Blestemul câștigătorului – Marie Rutkoski

Posted on

blestemul_castigatoruluiAm știut că o să vreau toate volumele scoase de Leda Edge încă de când mi-a spus Shauki că o sa se ocupe de colecție. Am deja două, sunt deci pe drumul cel bun. Despre Blestemul câștigătorului nu mai știam decât că o pusesem la un moment dat pe lista mea de to-read de pe Goodreads, fără să îmi amintesc de ce sau unde am auzit de ea. Am citit doar repede pe ultima copertă că este ceva despre un sclav și stăpâna lui, mi s-a părut că dă destul de bine în clișeu, dar curiozitatea și reacția Simonei Ștefana Stoica m-a făcut mai mult decât curioasă, așa că am riscat.

Ce pot să spun acum, când am terminat romanul, este că e ciudat și greu de explicat de ce. În primul rând, întreg romanul are în prim-plan relația dintre Arin și Kestrel, dar nu în felul în care mă așteptam. Nici pe departe, că aș fi fost un car de nervi dacă era așa. Ei doi au o relație tare ciudată și complicată, care se formează și evoluează încet. Are sens, m-a intrigat, m-a ținut trează până la două noaptea într-o săptămână în care oricum nu am dormit mai mult de 6 ore pe noapte și m-a făcut să nu ma trezesc la timp pentru lucru. Se mai întâmplă.

Personajele au totuși ceva care mie nu îmi pușcă deloc. Kestrel ia nu o dată niște decizii care n-au niciun sens și care se contrazic într-un mare fel. Arin la fel. Împăratul la fel. Nu îmi dau seama dacă autoarea a încercat să le facă astfel mai interesante sau mai complexe și dacă totul o să aibă sens mai târziu, dar cumva mă îndoiesc. Pare pur și simplu o tactică proastă. Nici ceva mai multă acțiune n-ar strica, sincer.

E o carte ciudată, acum îmi dau seama, pentru că îi lipsesc multe, dar te prinde foarte tare și stârnește totuși curiozitatea. Nu știu reușește Marie Rutkoski să facă asta, dar o face.

Mulțumesc mult librăriei online Libris pentru posibilitatea de a citi romanul.Țin să vă amintesc, pe această cale, de puzderia de cărți online și cărți beletristică pe care le puteți achiziționa pe această librărie online.

Lasă un răspuns

