RSS Feed

Dispozitive infernale #3: Prințesa mecanică – Cassandra Clare

Posted on

cover_printesa_mecanica_cop_1Azi-noapte pe la ora două am terminat de citit cartea și deja plângeam de vreo două ore. Mi se spusese că e posibil să se întâmple, nu m-am îndoit de asta, dar chiar în așa hal nu mă așteptam, recunosc. Am citit acest ultim volum mult mai repede decât pe celelalte, citind chiar și în timpul zile, ceea ce mi se întâmplă foarte, foarte rar. Și cu toate astea, sunt fix trei chestii care mi-au rămas în minte și care sunt, de fapt, singurele care îmi vin cap acum, când încerc să scriu recenzia.

Primul ar fi ceva ce Tessa și Will fac la un moment dat. Momentul e cel mai nepotrivit de pe fața pământului, iar creierul meu s-a lichefiat și a început să-mi curgă pe urechi când am citit ce fac idioții ăștia doi. Foarte tare m-am scandalizat și mi s-a părut (și mi se pare în continuare) că chestia asta contrazice enorm cam toate marile lor discursuri despre onoare, iubire și loialitate. Still not quite over it.

Al treilea este pumnul culminant al cărții, care pe mine m-a cam plictisit. Sunt pagini muuuuulte pe care le-am citit doar în ideea de a trece cât mai repede peste ele. Nu a prea a fost acțiune, iar aia care a fost nu m-a impresionat deloc și nici nu mi-a crescut pulsul. Până și o anumită întâmplare care ar trebui (și poate și e) să fie impresionantă și badass și toate cele m-a lăsat complet rece. Din punctul ăsta de vedere, nu mi se pare deloc că seamănă cu primele două volume, care au fost considerabil mai palpitante.

Ultimul sfert al cărții, însă, a șters totul. L-am citit azi-noapte dintr-o suflare aproape și jelind mai tot timpul. Două șervețele am făcut praf și aș fi dat gata și un al treilea dacă nu s-ar fi pus mâța pe mine și nu mi-ar fi părut rău s-o deranjez. M-a emoționat cumplit de tare, cum nu mi s-a mai întâmplat de la cărțile lui Kate Morton, cred, și mi-au lăsat o senzație de tristețe care încă nu a trecut. I love it and hate it at the same time. Nu mă așteptam de nicio culoare ca draga de Cassandra să reușească atât de al naibii de bine și de poetic să redea și să mă facă nu să-mi imaginez, ci să simt tot ce simt Tessa, Will și Jem. A fost al naibii de impresionant și neașteptat și, mai ales, effective (nu îmi vine cuvântul în română). Superb scris, superb redat, nici nu știu cum să vă fac mai bine să înțelegeți efectul pe care a putut să îl aibă asupra mea și, luând în considerare puzderia de recenzii de pe blogosferă, asupra tuturor.

Instrumentele mortale nu le-aș recomanda nimănui, dar Dispozitivele schimbă treaba. Citiți seria.

2 responses »

  1. Eu ma simt aproape vinovata de cat de mult mi-a placut seria. Din pacate, dupa ce am citit „Instrumente Mortale” am ramas cu o parere foarte proasta despre Cassandra Clare, de aici si comentariul negativ de la postarea anterioara care ma face sa par o ipocrita… am sentimente cam amestecate legate de serie. Legat de scena care nu ti-a placut, ar trebui sa citesti secventa asemanatoare din ultimul volum din IM. Pana am dat peste „chestia” aia, nu cred ca am stiut cu adevarat ce inseamna scena fortata si fara sens. Sper ca ai citit si ca nu ti-am dat spoiler… Le Jem m-am atasat de la inceput, mai ales ca am tendinta sa tin cu tipii care raman in umbra baietilor rai doar pentru simplul fapt ca nu isi etaleaza non-stop pozitia de „alfa dominant”. Si mie mi se pare ca relatia dintre Will, Tessa si Jem a crescut nivelul cartii, mai mult decat cliseele care se presupune ca au succes in literatura YA.

    Răspunde
    • Sunt exact ca tine aici. Nu am suportat primul volum de IM (singurul pe care l-am citit) si ma doare sa recunosc chiar si fata de mine insami cat mi-a placut in schimb seria asta. De scena aia nu-mi aminti, ca imi creste iar tensiunea. Nu suport.

      Răspunde

Lasă un răspuns

