RSS Feed

Oceanul dispărut – Johanna Basford

Posted on

Nu cred că am menționat asta până acum pe blog, dar am reușit să formez o pasiune oceanul-disparut-carte-de-colorat-si-activitati-antistres_1_fullsizenemuritoare pentru cărțile de colorat pentru adulți. Am trei până acum, iar cea la care lucrez momentan este Oceanul dispărut de Johanna Basford, care îmi place teribil de mult.

Formatul și coperta atrag din start atenția și sunt unul din motivele pentru care eu țin cartea pe birou și mă uit periodic la ea, deși am primit-o de ceva timp. Este mare, lucioasă și cu pagini gr0ase, perfecte și pentru coloratul cu carioci. Eu asta folosesc când collt_interior_oceanul_disparut-63orez și nu mi s-a întâmplat să treacă culoarea pe partea cealaltă.

Ilustrațiile sunt absolut superbe. Variază enorm, de la imagini cu sirene și caracatițe la pagini pline de flori mărunte (care sunt și preferatele mele, de altfel). Unele sunt foarte detaliate și o să am probabil nevoie de pixuri colorate pentru ele, iar altele sunt mai ușurele, cu un format mai mare și mai puține detalii. Oricum ar fi, însă, durează destul de mult să termin un desen, ceea ce e perfect pentru mine, pentru că astfel știu că o să am mult timp de acum încolo ce colora.

lt_interior_oceanul_disparut-64Cel mai marea plus este, totuși, efectul terapeutic pe care îl are asupra mea. Fiind o persoană foarte moody, având un job obositor și din ce în ce mai multe dureri de cap, am destul de des nevoie de ceva care să mă relaxeze, dar care să nu implice laptopul (stau cu ochii în el 8 ore pe zi numai la lucru, deci e nevoie de o pauză din când în când). Când simt asta, întind mereu mâna după carte și mă pun pe treabă. Are efect aproape instantaneu: mă relaxez și mă calmez. Vă recomand să puneți un serial amuzant în fundal (eu prefer Friends sau The Big Bang Theory). Se potrivesc superb și efectul e minunat.

Mulțumesc mult editurii Litera pentru ocazia de a-mi mări colecția și pentru că mă ajută, prin Oceanul dispărut, să am mai multe șanse de a-mi păstra sănătatea psihică.

Lasă un răspuns

