RSS Feed

Dispozitive infernale #1: Îngerul mecanic – Cassandra Clare

Posted on

cop-1-dispozitive-infernale-1_ingerul-mecanicNu știu dacă am cuvinte să exprim cam cât de sceptică am fost în legătură cu Dispozitivele infernale ale Cassandrei Clare. Am citit acum câțiva ani Orașul oaselor (recenzie aici) și nu mi-a plăcut de nicio culoare. Avea o groază de clișee, personaje fade si previzibile, informații aruncate aiurea și niciodată explicate, un dezastru total. Acum vreo două luni, aproximativ, am observat peste tot cum ridică lumea în slăvi Dispozitivele infernale, în special ultimul volum, care cică e o minunăție.Tot n-am simțit nicio nevoie să încerc încă o fată ceva de Clare, dar m-a pus naiba să vorbesc cu Shauki despre asta, iar el m-a convins to give it a try. Cam la o săptămână după am pus comanda, iar acum vin cu impresiile.

Mă doare s-o spun, dar m-a prins foarte tare. Nu știu cum, nu știu de ce, but it did. Să o luăm pe rând, zic, poate așa îmi dau și eu seama ce naiba mi-a plăcut.Personajele sunt clișeice toate. Avem fata clueless și atrăgătoare care se dovedește a avea puteri speciale. Avem băiatul rău și sarcastic, foarte atrăgător, evident, care ba e atras de ea, ba o insultă. Avem șefa competentă, dar neînțeleasă, avem și tipul inteligent, dar zăpăcit și excentric, avem și tipa egoistă și răsfățată. N-au ratat mai nimic. Mai mult chiar, se contrazic de multe ori, cel mai bun exemplu fiind aici Tessa, care ba e timidă și le zice tuturor pe numele de familie cu un ‘domn’ sau ‘doamnă’ aruncat înainte, ba are tupeu și se leagă de Will. Se conturează chiar și un oarecare triunghi amoros (nu apare direct, dar îl miros și e chiar sugerat de câteva ori). Nimic interesant aici, ba din contră.

Dialogurile m-au făcut, mai ales la început, când căutam nod in papură, să mă înfior nu o dată. Deloc naturale, forțate și ușor penibile. De la un moment încolo ori au dispărut, ori m-am obișnuit eu cu ele și nu le-am mai băgat de seamă.

Acțiunea și plotul, în schimb, nu sunt chiar așa de rele. Da, cred că aici m-a câștigat seria, mai ales că pretențiile mele au fost și foarte low (mă omoară Shauki când vede ce cârcotașă sunt).E interesant, plin de suspans și mai ales de mistere și puzzle-uri care mai de care mai întunecate. Nu le-am ghicit pe unele (cel cu Jem, de exemplu) și sunt moartă de curiozitate în legătură cu celelalte, deci aici numai de bine. Ăsta e, cred, și farmecul cărții. Nu te lasă deloc să te plictisești, ridică mereu întrebări și deschide alte și alte uși.

Spre marele meu noroc și datorită marei bunăvoințe a lui Shauki, am deja volumele doi și trei, deci până la sfârșitul lunii le citesc sigur și pe ele. Am fost spoilărită în legătură cu ultimul volum (thank you, internet), dar mi s-a spus că o să-mi sară oricum ciorapii din picioare. We shall see about that.

 

Lasă un răspuns

