RSS Feed

Saga Reginelor – Jean des Cars

Posted on

saga-reginelor_1_fullsizeÎncă o carte de Jean des Cars. Absolut șocant. Nu am putut însă să mă abțin nici de data asta. Primul lucru care m-a atras la Saga Reginelor este coperta. Spre deosebire de celelalte cărți ale autorului, aceasta are o coperta curată, cu o imagine simplă care nu ocupa prea mult spațiu. Arată mult mai bine, dacă mă întrebați pe mine. Mai mult decât atât, are și un format deosebit, pe care eu îl văd ca pe aproape pătrățos. Paginile care anunță începutul unui nou capitol sunt și ele diferite de cele întâlnite până acum într-o carte de Jean des Cars, având doar numele reginei, doua vorbe descriptive și o coroana. Am apreciat mult toate aspectele astea.

Cât despre conținutul în sine, aproape totul e așa cum m-am obișnuit deja. Des Cars ne prezintă 13 regine diferite, fiecare marcantă pentru epoca și țara ei și absolut toate fascinante. În „Prefața” Georgetei Filitti  aflăm chiar că „pentru ediția în limba română a volumului Saga Reginelor, autorul, cu o politeță ce amintește de secolul dantelelor, a cuprins-o și pe regina Maria a României.” Un gest foarte drăguț, mai ales că, dacă mă întrebați pe mine, regina Maria merita din start să fie inclusă în carte.

Informațiile despre regine sunt clare și succinte, ceea ce în cazul de față nu mi-a plăcut foarte mult. Mă refer aici la faptul că parcă aș fi avut nevoie de mai multe detalii și s-a trecut uneori prea repede peste unele aspecte, pentru ca altele să fie omise de tot. Merita aici să fie pe cât de meticulos mi-a demonstrat deja că poate fi. O fi bine și asta, nu zic, având în vedere că nu potolește prea tare apetitul și face să vrei să citești mai mult pe subiect.

Mi-a făcut o deosebită plăcere să citesc cartea și, așa cum știti deja, plănuiesc să fac rost de tot ce o să se traducă la noi din cărțile lui des Cars. Mulțumesc, deci, Libris pentru că m-ați ajutat să îmi continui obsesia. Țin să vă amintesc, pe această cale, de puzderia de cărți online și cărți beletristică pe care le puteți achiziționa pe această librărie online.

Lasă un răspuns

