RSS Feed

Saga dinastiei de Habsburg – Jean des Cars

Posted on

saga-dinastiei-de-habsburg-de-la-sfantul-imperiu-la-uniuniea-europeana_1_fullsizeCred că pot deja să spun că am format o mare pasiune pentru cărțile lui Jean des Cars, având în vedere că am observat de ceva timp că trebuie doar să văd că a mai fost tradusă o carte de-a lui ca să o vreau imediat și să și fac rost de ea. Am 5 până acum și deja îmi mai doresc câteva.

Am citit destul de lent Saga dinastiei de Habsburg, deși mi-a plăcut mult. E o carte destul de groasă și nu extraordinar de ușoară. Parcurge istoria dinastiei de Habsburg și, implicit, a Austriei și Europei, de care sunt în mod inevitabil și pentru totdeauna legați. Am avut, deci parte, de o mulțime de informații despre politica externă a Imperiului Habsburgic în toate fazele lui și la fel de multe despre relațiile internaționale din Europa timp de aproximativ șapte secole. Nu mă pricep la ele, nu am răbdare să stau să le înțeleg, noroc că îmi mai amintesc câte ceva de la orele de istorie din liceu. Mi-a făcut, din acest motiv, o plăcere deosebită să citesc despre Metternich, Tratatul de Pace de la Viena și Tripla Aliență. Bismark a făcut și el să sune câțiva clopoței.

Despre Franz Joseph și Sissi știam deja destul de multe din lecturi anterioare, așa că personajele care m-au fascinat cel mai tare au fost Maria Tereza și Otto von Habsburg. Dacă despre Maria Tereza sigur ați auzit și poate și citit câte ceva, Otto cred totuși că vă e mai puțin necunoscut. Numai pentru asta și tot ar merita să citiți cartea. Otto a fost un personaj fascinant. A fost fiul cel mare al ultimului împărat al Habsburgilor, a murit acum 5 ani și a fost omul care l-a refuzat de 3 ori pe Hitler. Sună superb, dacă mă întrebați pe mine. Cartea mi-a trezit interesul și pentru împărăteasa Zita, care pare și ea să fi fost o minunăție de femeie, dar sunt destul de sigură că Jean des Cars a scris deja o carte despre ea pe care până la urmă tot ajung să o citesc.

Stilul lui Jean este totuși cel care ajută cel mai mult. Nu nu folosește un limbaj foarte complicat, nu încearcă să facă pe inteligentul cu cititorul și nu face presupuneri legat de ce ar putea să știe deja. Este perfect pentru biografii sau cărți precum aceasta, gen saga. Love it.

Mulțumesc mult editurii Trei pentru că mi-a dat ocazia de a citi încă o carte de des Cars.

 

Lasă un răspuns

