RSS Feed

Silozul – Hugh Howey

Posted on

0_2240Silozul de Hugh Howey este o carte pe care nu știu dacă m-aș fi pus din proprie inițiativă s-o citesc, iar asta pentru că este SF și pe mine una nu mă prea atrage genul ăsta. Un coleg de lucru mi-a făcut insă capul calendar timp de luni de zile și în final mi-a cumpărat-o de Crăciun, așa că nu am mai avut încotro și m-am pus pe citit. Încolțise puțin și curiozitatea, recunosc…

Spre surprinderea mea, romanul m-a prins din start și acum, la final, pot spune că mi-a plăcut mult. Principiul de bază al lumii lui Howey nu mi se pare în mod deosebit unic (o societate care trăiește sub pământ și nu are contact cu nimic din afară), dar detaliile cu care a îmbogățit totul fac povestea aparte. Avem curățiri (nu zic nimic legat de ele pentru că spoilers), avem un departament cu o putere cam prea mare (asta nu e speșăl, but I liked it), avem și morți misterioase. Este, de fapt, unul din extraordinar de puținele romane care mi-au plăcut nu datorită personajelor, ci plotului și poveștii în sine. As putea fi chiar singura, sincer, având în vedere că nu îmi vine niciun altul în minte.

Spuneam că personajele nu m-au impresionat prea tare, iar asta pentru că nu am reușit să dau decât peste două mai interesante, iar alea dispar rapid din peisaj. Restul personajelor sunt oarecum clișeice și nu tocmai complexe sau bine conturate. Nu e o problemă prea mare pentru că oricum nu ele sunt cele mai importante aici, cred eu, dar n-ar fi stricat totuși ceva mai multă atenție și imaginație și la capitolul ăsta.

Sunt anumite aspecte care nu sunt deloc clarificate, cum ar fi motivul clar care a fus la existența silozurilor. Avem totuși și Silozul. Începuturile, care se pare că se ocupă exact de aceste detalii. O să mai existe sau exista deja și alte volume în serie. Eu v-aș sfătui să începeți să citiți.

 

 

2 responses »

  1. Sună interesant, nu am mai citit de mult timp ceva sf cu toate că îmi place genul ăsta. Cred că e un start bun!

    Răspunde

Lasă un răspuns

