RSS Feed

Trenul orfanilor -Christina Baker Kline

Posted on

desfafcărcareUitasem despre ce e vorba în Trenul orfanilor atunci când am primit-o (se întâmplă cam des în ultimul timp), așa că am început să o citesc fără nicio așteptare deosebită. Nu mi-a plăcut deloc la început și, deși unele aspecte s-au îmbunătățit pe parcurs, altele au rămas la fel.

La început, nu am crezut deloc unul dintre personaje, și anume Molly. E destul de clișeică, construită nu foarte atent și, all in all, cam neconvingătoare.  Orfane răzvrătite sunt cu duiumul prin tot felul de cărți și aș fi vrut ca Molly să iasă puțin din tipare, să mă surprindă într-un fel sau altul și nu s-a întâmplat asta. Păcat, s-ar fi putut.

Nu pot spune altceva nici despre modul în care a fost scrisă sau tradusă, nu îmi dau exact seama care. Prea din scurt, prea la obiect, are un aer oarecum amatoricesc care nu mi-a plăcut. Cel mai mult m-a deranjat însă faptul că mi s-a dat totul mură-n gură. Mi s-a explicat de multe ori exact ce simt personajele și de ce, lucru care mie îmi cam insultă inteligența. Prefer de o mie de ori să îmi dau seama singură, să mi se pună sub nas, mai degrabă, fapte și întâmplări relevante din acest punct de vedere. Did not really appreciate that.

Două mari aspecte, însă, au făcut totuși să îmi placă romanul și să nu mai dau atenție așa mare modului în care e scrisă: povestea în sine și Vivian. Nu știam nimic despre trenurile orfanilor și mi s-a părut interesant și modul în care au fost folosite în roman, și faptul că am reușit astfel să aflu câte ceva despre un eveniment din istorie de care poate că nu aș fi auzit altfel. Vivian și întreaga ei viață au fost însă punctul forte al romanului. Am înțeles-o, a avut sens pentru mine, am admirat-o nu o dată și m-a surprins pe alocuri. M-a prins atât de tare că nu m-au mai interesat lipsurile cărții și am citit în fiecare noapte măcar până pe la 1. Nu pare cine știe ce, dar mă trezesc devreme pentru lucru, așa că e.

Din cauza asta că și recomand cartea. E interesantă și o să vă facă să îi treceți cu vederea minusurile. Le mulțumesc celor de la editura Trei pentru ea.

Lasă un răspuns

