RSS Feed

Chemarea monstrului – Patrick Ness

Posted on

Chechemarea-monstrului-263631marea monstrului de Patrick Ness a fost o surpriză foarte plăcută de la cei de la editura Trei, dar una despre care nu am prea știu ce să cred: are poze. Multe. Mari. Superbe. Nu sună deloc rău, ați putea spune, și aveți dreptate, dar în capul meu a apărut imediat ideea unei cărți pentru copii, drăguță și ușor naivă, complet adorabilă. Dear god, I was so wrong.

Povestea începe ciudat și continuă așa până la final. Avem un băiat de vreo 13 ani parcă care începe să fie vizitat în fiecare noapte la 12:07 de un monstru de tisă. Nu e speriat, spune că a văzut mai rău de-atât și ajunge chiar să îl aștepte și să îl caute. Deja am depășit puțin așteptările inițiale, cred eu.  Sărim complet peste ele când mai adăugăm și bullying, un băiat în mod evident deprimat și speriat și mai ales prezența constantă a bolii și amenințarea morții. Toate astea formează un amestec al naibii de reușit și de surprinzător care m-a făcut să iubesc fiecare pagină a cărții.

Ilustrațiile au ajutat teribil de mult și, sincer, chiar nu m-am așteptat. Pentru mine e destul de greu să îmi imaginez un monstru de tisă (cine naiba s-ar fi gândit la asta?), așa că imaginile au fost mai mult decât binevenite. În plus, sunt superbe. Spooky and a bit hypnotic, I may say. M-am trezit uitându-mă la ele mult mai mult decât ar fi trebuit. Sunt atât de frumoase și haunting că v-aș sfătui să priviți cartea și ca pe un album. Merită și adaugă un alt nivel artistic volumului.

Spre final, mi-am dat seama că o să plâng. Rău. Azi-noapte la două, deci, stăteam și plângeam cu sughițuri because this book broke my heart. A fost mai rău ca Oscar și tanti roz, dar și mult mai profund. Nivelul de durere si disperare pe care l-am întâlnit în cartea asta a fost aparte, dar la fel a fost și iubirea. S-au completat reciproc într-un mod superb și au atins cele mai sensibile corzi din mine.

Mă bucur enorm că am primit cartea, că altfel nu știu când sau cum sau dacă aș fi apucat vreodată să o citesc. Ar fi fost o pierdere mare. Vă recomand, deci, din inimă să puneți cumva mâna pe volum. Merită din plin.

 

Lasă un răspuns

