RSS Feed

Ultimul imperiu #2: Fântâna înălțării – Brandon Sanderson

Posted on

Br2798_55bc5cd0andon Sanderson a reușit, prin doar două volume ale unei serii, să intre în topul autorilor mei de fantasy preferați. Țineam minte că mi-a plăcut mult Ultimul imperiudar îmi era, ca de obicei, frică că nu mai țin minte nimic și că asta o să strice din farmecul cărții (s-a mai întâmplat până acum. Așa se întâmplă când încep o mie de serii diferite), dar nu s-a întâmplat deloc așa. Mi-am amintit imediat tot (chiar tot, nu a fost personaj peste care să dau și pe care să nu-l mai țin minte) și, în plus, am observat că la finalul volumului se află un rezumat al primului, ceea ce e mai mult decât util, dacă mă întrebați pe mine.

O să iau pe rând punctele forte ale cărții, că slabe nu i-am găsit. Bine, coperta doar.

Personajele, evident (ați observat că sunt primele care mă atrag la o carte?) au ieșit în mod special în evidență. Vin este un personaj principal cum nu am prea întâlnit până acum (Celaena din Tronul de cleștar poate?): nu doar că e femeie și e badass, dar e mai puternică ca orice bărbat din serie. Glandele mele feministe au fost gâdilate, recunosc. Își protejează și salvează iubitul și practic, întreg regatul. How awesome is that? Mai mult chiar, a fost pusă în niște scene atât de mișto și de ușor de vizualizat că am retrăit senzațiile de pe vremea când citeam Cântec de gheață și foc: parcă au fost făcute special pentru a fi filmate.

Deși urmează unele tipare destul de ușor de prevăzut, a reușit totuși să mă uimească și să mă țină în suspans pe tot parcursul celor 800 și ceva de pagini. E interesantă, mereu se întâmplă ceva nou, dar nu tras de păr și, cel mai important, urmează o linie logică. Este și imensă, așa că totul poate fi povestit și detaliat exact cum trebuie, un maaaaare plus pentru mine. The bigger the better.

Am decis să citesc tot ce a scris Brandon Sanderson. Ever. Am observat deci, uitându-mă pe Goodreads, că cele trei volume inițiale (plasate în Ultimul Imperiu, pe vremea lui Vin și Elend) sunt urmate de încă câteva, plasate în același loc, dacă nu mă înșel, dar în viitor (link aici). Ceva mai minunat nu există. I shall have them all.

Le mulțumesc din corazon celor de la editura Trei pentru că mi-au scos seria asta superbă în cale.

 

Lasă un răspuns

