RSS Feed

Imperiul Fărâmițat #1: Prințul spinilor – Mark Lawrence

Posted on

printul spinilorAți citit vreodată o carte în care personajul principal să fie un băiat de 14 ani care să omoare, fure și violeze? Până acum, nici eu.

Ca de obicei, numele lui Mark Lawrence îmi suna cunoscut de când am citit despre seriile lui pe unul din cele einșpe mii de topuri fantasy pe care le-am citit. Evident că nu mai știam despre ce e vorba în serie. dar tot nu am putut sa mă abțin și m-am pus pe citit. Începutul nu a fost, pentru mine, prea promițător. Avem un băiat de 14 ani (ca de obicei în seriile fantasy – un adolescent) și o dorință arzătoare de răzbunare (la fel, nothing new here). Vrea să facă dreptate, se crede miezul din dodoașcă, nimic impresionant sau nou. Mai mult, nici stilul nu mi-a plăcut prea tare. Nu mă refer neapărat la modul în care e scris romanul, ci la felul în care abordează personajele secundare. Nu sunt explicate, nu se dau detalii despre ele, de obicei li se menționează doar numele și se trece mai departe, făcându-mă pe mine să nu reușesc în niciun fel să le rețin cum trebuie. darămite să îmi dau seama care e treaba cu ele.

Ceea ce am scris însă la începutul recenziei se remarcă rapid și schimbă totul: Jorg, deși încă un copil, e bolnav rău cu capul. Nu are absolut nicio problemă cu jaful, violul și mai ales omorul. A dat dovada de sentimente umane atât de rar că pot să mi le amintesc pe toate. Aici se diferențiază romanul de orice altceva de genul am citit până acum. Nu sunt deloc obișnuită să dau peste villains ca personaje principale, mai ales peste unul minor. Mi-a plăcut atât de mult aspectul ăsta că le-a întrecut practic pe toate celelalte și au făcut nu doar să duc cu plăcere romanul până la capăt, dar să vreau să citesc și următorul volum și chiar și alte serii scrise de Mark Lawrence. Se pare că personajele sale sar din tipare și fac ceva foarte mișto din ceea ce altfel ar putea fi considerat un stereotip.

Le mulțumesc celor de la editura Trei pentru că mi-au dat ocazia să citesc acest roman.

Lasă un răspuns

