RSS Feed

Alive – Petronela Rotar

Posted on

alive_1_fullsizeCitesc blogul Petronelei Rotar de câteva luni bune. Zilnic. Uneori îl verific de mai multe ori pe zi. Știam, deci, că are două cărți scoase, dar nu am apucat deloc să le cumpăr, deși eram convinsă că o să fie exact cărțile de care am nevoie. Săptămânile trecute, însă, in the middle of a shitstorm, am decis că e momentul, așa că eu și Crista le-am comandat, spunând că ea o să ia una, iar eu pe cealaltă.

Am adorat cartea, fiecare cuvânt în parte și fiecare pagină. Proza Petronelei e foarte personală, iar pentru mine ăsta a fost secretul care a făcut cartea excepțională.Citindu-i blogul de ceva timp, am ajuns să știu destul de multe despre viața ei și evenimentele care au marcat-o. Le-am întâlnit pe toate în Alive și a fost un sentiment foarte ciudat pentru mine. Nu știu cum să îl definesc, aduce a acasă, a discuții intime (nu în sensul ăla) cu un prieten, dar cel mai mult aduce a terapie.

Și așa am ajuns la motivul pentru care cred că dezvolt un mic cult pentru Petronela: pentru mine, e terapie. Femeia asta și cărțile ei sunt exact ceea ce am eu nevoie (și nu doar eu, Crista e în aceeași oală). A avut o viață mai ceva ca în filme, a trecut prin lucruri oribile și nu doar că trăiește în continuare, dar are o viață chiar mișto. Pentru persoanele fucked up și măcar ușor depresive, Petronela e ceea ce trebuie. Oferă un anumit sentiment de familiaritate pe care eu una nu l-am întâlnit până acum niciunde altundeva prin lecturile mele.

Citind Alive, mi-am dat încă o dată seama că oamenii cei mai interesanți sunt cei care au trăit mult (nu ca ani) și intens și au rămas cu urme de la toate acele evenimente. Că se poate trece chiar și peste cele mai oribile lucruri și o viață seacă nu ajută nimănui.

Fuck therapy. I have Petronela.

Lasă un răspuns

