RSS Feed

Doamna cu cățelul – A. P. Cehov

Posted on

Cehov e pe lista mea de autori pe care trebuie sa îi bifez de ani buni, dar care mă intimidează prin renume. O carte de short stories e modul perfect de a începe.

Cartea a fost așa cum mă așteptam, numai că mai deprimantă. Cehov scrie despre fața dură a lumii. Nu există happy ending, binele nu e recompensat, vinovații nu sunt pedepsiți. Avem în schimb boală, nebunie, prejudecată, mizerie și sărăcie, vise distruse și nefericire. E exact cartea pe care aș da-o eternilor optimiști care mă scot mereu din sărite, iar asta pentru că Cehov e ca o palmă peste față. Te aduce la realitate.

Ce m-a impresionat însă cu adevărat e modul incredibil în care Cehov reușește să creeze personaje complexe și complet definite într-un short story. Unele dintre ele abia au peste 15 pagini, dar am putut în absolut toate să îmi dau seama de caracterul personajelor, psihologia lor și ce ar face sau nu. E mare lucru și mă face să îmi fie mai puțin frică de proza scurtă, pe care am evitat-o mult timp tocmai din acest motiv. Nu puteam nici în ruptul capului să pricep cum ar putea cineva sa creeze personaje bune în atât de puține pagini. Mi-am dat acum seama cât de ignorantă am fost.

Mi-a făcut plăcere să citesc cărticica și o să mă asigur că mă mai intersectez cu scrierile lui Cehov. Până atunci, vă sfătuiesc și pe voi să citiți Doamna cu cățelul și să îmi spuneți dacă v-a plăcut. Le mulțumesc celor de la editura Litera pentru volum.

4 responses »

  1. „Nu puteam nici în ruptul capului să pricep cum ar putea cineva sa creeze personaje bune în atât de puține pagini. Mi-am dat acum seama cât de ignorantă am fost.”

    Aaa…hellooo…Rodica Ojog Brasoveanu? Tocmai tu, Cori, tocmai tu sa spui asemenea blasfemie? :))

    Răspunde

Lasă un răspuns

