RSS Feed

Egipteanul – Mika Waltari

Posted on

416523Nu îmi dau seama cum am auzit de romanul lui Waltari, dar cert e că mi-a intrat rapid în cap că trebuie să îl citesc, așa că exact asta am făcut.

Pot să vă spun de la început că nu este un roman pentru toată lumea, iar asta din mai multe motive, dar poate fi exact ceea ce caută unii. Egipteanul spune povestea unui medic din Egiptul secolului  XIV î.Ch.. Este o poveste epică, cu o multitudine de complicații și implicații. V-ați putea gândi că e greu de urmărit și că plictisește, dar nu e așa. Deși limbajul e ciudat (greoi la început, imitând stilul epocii pe care o reprezintă), te obișnuiești ușor cu el. Mai mult decât atât, întâmplările sunt descrise într-un mod care le face ușor de urmărit și înțeles, așa că nu te pierzi nicio clipă în detalii sau descrieri, așa cum eu mă temeam că o să se întâmple.

Din punctul meu de vedere, punctul forte al cărții e modul incredibil în care Mika Waltari reușește să recreeze Egiptul antic, cu scrierea, vorbirea și oamenii lui. Sinuhe pare atât de autentic că e greu să îți amintești că romanul a fost scris de fapt în secolul XX și nu e o transcriere a cine știe cărui manuscris de acum 3000 de ani. Nu reușesc să îmi dau seama cum a reușit pentru că nu am mai întâlnit asta până acum. A fost impresionant.

Aș minți dacă aș spune că recomand romanul tuturor, because I know that it’s not everyone’s cup of tea. Totuși, dacă vă plac poveștile lungi, romanele istorice și Egiptul antic, o să vă placă enorm.

Am primit această carte de la Libris, librărie online unde puteți găsi o multitudine de cărți online, dar și cărți în limba engleză.

Lasă un răspuns

