RSS Feed

Age of X #1: Gameboard of the Gods – Richelle Mead

Posted on

gameboardcoverStăteam eu zilele trecute și am realizat că am un chef teribil de ceva fantasy dubios (înainte am avut chef de thrillere, dacă vă amintiți), așa că am luat Kindle-ul la puricat și am dat peste acest volum de Richelle Mead. Mi-a plăcut cum sună (matur, știu), așa că I gave it a try. And I loved it!

Gameboard of the Gods e o combinație ciudată de fantasy si SF, cu multă mitologie sprinkled on top. Avem o societate futuristică si post-apocaliptică, avem puteri ciudate și zeități, lucru pe care nu l-am mai întâlnit până acum într-un roman. Totul e explicat destul de bine și nu mi s-a întâmplat, așa cum mă temeam că ar putea să se întâmple când am văzut ce cocomârlă e în carte, să încurc lucrurile sau să nu pricep ce se întâmplă.

Am adorat personajele, în special pe Justin (surprise, surprise). Tipul nu e adolescent (e o schimbare maaaaaaare pentru astfel de cărți), iar Mae nu e nici ea o tută naivă care se îndrăgostește până peste cap de the bad guy. Ba din contră, ambele personaje au o istorie în spate și o viață amoroasă la activ. Au joburi, sunt badass și inteligenți și înțeleg, cel puțin în acest prim volum, că există lucruri mult mai importante pe lume decât o relație. Mai mult decât atât, nu mi s-a părut că povestea de dragoste (dacă pot totuși să o numesc așa) e forțată. Nimeni nu se îndrăgostește la prima vedere, nu avem niciun triunghi amoros (până acum), totul bazându-se pe atracție sexuală, după cum e și normal pentru niște oameni care abia se cunosc.

Mi-a plăcut intriga, mi-a plăcut modul în care se derulează evenimentele, mi-a plăcut felul în care mă face să mor de nerăbdare să citesc următorul volum. Nu a fost nimic prea precipitat, dar nici tărăgănat la nesfârșit. Am avut parte e suspans, dar de plictisit nu m-am plictisit nici o secundă. Pe de altă parte, parcă RUNA nu are foarte mult sens pentru mine. Ori ceva îmi scapă, ori nu ni s-a spus încă totul, dar ceva pute. Se spune de la început că au fost niște epidemii care au dus la Decădere, dar nu am reușit să îmi dau seama cum anume au fost ele asociate cu religia și de ce s-a ajuns de fapt la fundamentele pe care e bazată RUNA. Sper să îmi dau seama, pentru că povestea asta are mult potențial.

Oricum, Richelle Mead, good job. Mi-ai redeschis apetitul pentru cărți de genul. I love you and hate you at the same time.

Lasă un răspuns

