RSS Feed

Marile minciuni nevinovate – Liane Moriarty

Posted on

2763_c337045aÎncă unul din thrillerele pe care mi s-a pus pata în ultimul timp. Nu sunt o mare cunoscătoare, recunosc, dar tocmai de-aia încerc să îndrept problema și am observat că cei de la Trei au o selecție bună în care să mă înfig.

M-a fascinat întotdeauna teribil de tare psihicul uman, iar în ultimul timp sunt tot mai interesată de modul în care se mint oamenii singuri, așa că romanul lui Moriarty a fost o desfătare pentru mine. Având în prim plan tot trei femei, Marile minciuni nevinovate seamănă și totuși nu cu Fata din tren. În ambele avem în centru trei femei cu probleme, dar, pe când în al doilea roman totul este mai întunecat, iar experiențele mai extreme, în cartea lui Moriarty avem mai degrabă trei femei cu probleme foarte des întâlnite, deci la care e mai ușor să te raportezi. De data asta mi-a plăcut mult de toate trei și chiar am reușit să mă identific cu una (Madeline, în caz că vă întrebați) și sunt convinsă că măcar în postura uneia dintre ele tot o să mă găsesc cândva.

Mi-a plăcut foarte mult modul în care Moriarty creează suspansul, totul fiind mai lin, dar la fel de interesant. Ni se arată foarte clar încă din primele pagini că ceva grav s-a întâmplat și că cineva a murit, dar abia la final aflăm exact cine și cum. Uneori mi se îndreptau suspiciunile într-o direcție, dar nu am reușit să ghicesc decât unul dintre mistere.

Cât despre final, parcă aș fi vrut să fie altfel, să mă surprindă mai mult și să fie mai dark. Mi-a amintit oarecum de un film dramă, în sensul că a urmat oarecum același tipar.

All in all totuși, chiar mi-a plăcut și am de gând să citesc și alte romane de Moriarty. Le mulțumesc celor de la editura Trei pentru că mi-au dat ocazia să încep cu acest roman.

Lasă un răspuns

