RSS Feed

Rudolf de Habsburg. Mayerling sau sfârșitul unui imperiu – Christine Mondon

Posted on

rudolfNu reușesc să îmi aduc aminte unde am auzit pentru prima oară despre tragedia de la Mayerling, dar cert e că nu îmi erau necunoscute nici personajele, nici întâmplările. Nu am mai citit de destul de mult timp o carte de istorie, așa că nu am putut să mă abțin atunci când am văzut că cei de la Corint au scos ceva nou, am și făcut rost de ea.

Cartea e mică, nu are nici 200 de pagini, așa că poate fi citită lejer într-o zi. Pentru cei care nu știu, Rudolf de Habsburg a fost moștenitorul tronului Austro-Ungariei, fiul lui Franz Joseph si al lui Sissi. În 1889, a fost găsit mort, alături de amanta sa, în foișorul de la Mayerling, în circumstanțe care nu au fost elucidate nici până acum. Nimeni nu știe dacă s-au sinucis sau au fost asasinați. Christine Mondon prezintă pe scurt viața arhiducelui, precum și diferite motive care ar putea justifica teoriile legate de moartea lui. Nu sunt foarte multe detalii, se dă în general doar imaginea de ansamblu în ceea ce privește viața personală, dar se pune foarte mult accent pe politică și mai ales pe politica internațională. M-a cam pierdut la părțile astea, recunosc, nu mă pricep deloc și nici nu am răbdare să încerc să le înțeleg, așa că am încercat să prind ideea de bază.

Așa cum mă așteptam, ultimele două capitole mi-au plăcut cel mai mult. Nu mi-am format nicio părere personală pentru că nu am încă suficiente informații, dar mi-a plăcut mult să văd cum sunt citate alte cărți, dedicate în special câte unei teorii despre tragedie, așa că o să fac eu cumva să pun mâna pe câte una despre fiecare.

Dacă vă interesează istoria și/sau dacă vreți să citiți despre niște oameni care au avut niște vieți care par a fi inventate la cât de ciudate și incredibile sunt, puteți încerca și Christine Mondon. Am primit această carte de la Libris, librărie online unde puteți găsi o multitudine de cărți online, dar și cărți în limba engleză.

Lasă un răspuns

