RSS Feed

Ultimul imperiu #1: Ultimul imperiu – Brandon Sanderson

Posted on

ultimul-imperiu-nascuti-din-ceata-vol-1_1_fullsizeNu mai ştiu exact, dar cred că am citit într-un top al seriilor fantasy despre trilogia lui Sanderson şi am pus-o imediat pe listă. Vă daţi deci seama că nu am putut să nu o am atunci când am văzut că cei de la Trei au tradus-o.

Mi-a plăcut mult mai mult decât am sperat să o facă. Primul care mi-a atras atenţia a fost Kelsier, personajul principal masculin. Atunci când  a apărut pentru prima oară în roman, nici măcar nu mi-am dat seama că despre el o să citesc eu vreo 800 de pagini. Kelsier îşi face apariţia într-un mod misterios şi, mai mult decât atât, deşi el e, în opinia mea, miezul din dodoaşcă în acest volum, nu acaparează deloc atenţia cititorului, lăsând loc şi pentru celelalte personaje importante.

Că tot suntem la personaje, trebuie neapărat să menţionez că mi-au plăcut toate. Chiar nu mă pot gândi la unul care să mă fi enervat sau pe care să nu îl înţeleg. Niciunul dintre noi nu cred că îşi aminteşte când am spus ultima oară aşa ceva.

Punctul forte al cărţii, însă, e dat de detalii. Brandon Sanderson nu a lăsat deoparte nimic, a venit cu informaţii despre toate aspectele relevante, mai ales despre Allomanţie şi Feruchimie, cele două tipuri de magie, ca să zic aşa, pe care le au unele personaje. Nu mi s-a întâmplat să nu înţeleg ceva şi nici nu mi-am pus întrebări la care să nu aflu până la urmă răspunsul, ceea ce e mare lucru. Desigur că sunt unele lucruri care sunt lăsate pentru următoarele volume, dar în rest nu e nimic suspicios.

Din unele puncte de vedere (cele legate de Vin mai ales), romanul urmează o linie destul de uşor de prevăzut, dar credeţi-mă că unele lucruri o să vă uimească profund şi o să vă facă să vă puneţi întrebări în legătură cu următoarele volume. Eu una aş fi putut să văd romanul ca un stand alone dacă nu ar fi fost câteva detalii şi informaţii care lasă unele lucruri nerezolvate.

Nu îndrăzneam să cred că o să fie atât de interesant şi regret că nu am avut mai mult timp la dispoziţie, mi-ar fi plăcut să îl citesc mai repede, în vreo 3-4 zile. Sfatul meu e să puneţi şi voi mâna pe roman.

3 responses »

  1. Pingback: Fântâna înălțării – Brandon Sanderson | Cori's Bookfrenzy

Lasă un răspuns

