RSS Feed

The Queen of the Tearling #1: Regina Adevărată – Erika Johansen

Posted on

descărcareȚin minte că îmi dorisem să citesc cartea după ce auzisem de ea pe youtube. Îmi plăcea și cum sună, și cum arată (bune motive, știu), așa că am cerut-o de la Trei. Am început însă să am dubii după ce am văzut că unii ziceau că nu e deloc bună și mi-am dat seama că ori o să îmi placă mult, ori o să îmi scoată peri albi. As it turned out, s-au întâmplat ambele.

Primul sfert al romanului m-a scos destul de tare din sărite, iar asta din cauza personajului principal, Kelsea. Kelsea este o tânără de 19 ani, crescută în sălbăticie de un cuplu de bătrâni și pregătită pentru a devenit regină. Aici apare una din bube: deși se presupune că cei doi au făcut tot ce se poate pentru a-i da educația și pregătirea necesară unui monarh, Kelsea nu știe mai nimic despre regatul ei. Știe istorie și geografie, desigur, dar mai ales cele ale lumii de dinainte de Trecere (regatul a fost creat de un vizionar care a decis să traverseze marea și să înființeze ceva aparte), lucru care pentru mine nu are nicio logică. De ce să înveți atât de mult despre o lume cu care nu ai nicio legătură și atât de puțin despre regatul pe care o să îl conduci? Mai mult decât atât, habar nu are care sunt problemele din regat, cu ce o să trebuiască să se confrunte odată ce urcă pe tron și care îi sunt dușmanii, atât în regat cât și în afara lui. Dacă mă întrebați pe mine, astea sunt primele lucruri de care ar fi trebuit să se ocupe, în niciun caz să le observe pe unele întâmplător și pe altele să le scoată cu greu de la cei din jurul ei.

Kelsea m-a mai enervat și pentru că este un personaj plin de prejudecăți tâmpite. Ca să dau un singur exemplu, decide din start că că o femeie este demnă de dispreț, gândindu-se că niciun om bun nu poate decide să își facă așa părul. Mie asta îmi sună a gândire de țărăncuță abia ieșită din satul ei, care dă brusc de diversitatea oamenilor și se gândește că oricine nu e ca ea, nu e bun. Urăsc genul ăsta de mentalitate. Cu toate astea, Kelsea se gândește mereu la cât de urâtă e ea și cum ar vrea să fie mai frumoasă pentru a atrage atenția bărbaților, cărora, apropo, le observă din start aspectul fizic.

Totuși, mi-a plăcut mult romanul și am citit trei sferturi din el în 24 de ore. Apar multe personaje cu adevărat interesante și misterioase care fac tot deliciul cărții și care distrag atenția de la minusurile pe care le tot observam la început. Buzduganu și Spectrul sunt preferații mei și ador că nu pot să îmi dau seama dacă o fie vreodată ceva între ei și regină sau nu (mi-ar plăcea teribil, mai ales pentru că diferența de vârstă dintre ei e considerabilă și nu am mai întâlnit așa ceva până acum într-o carte fantasy pentru adolescenți). Am apreciat și lipsa unei povești de dragoste, deși Kelsea are o atracție dubioasă pentru cineva, nu spun cine.

Este foarte palpitantă și interesantă, fiind presărată cu o mulțime de mistere. Mi-am dat seama că răspunsul lor e crucial pentru roman, așa că interesul meu a crescut considerabil. Mi-a plăcut enorm și faptul că nu toate capitolele sunt despre Kelsea, având unele și despre marele ei inamic și unul din personajele care îmi stârnesc cel mai tare curiozitatea.

Toate aceste lucruri au salvat pentru mine romanul și m-au făcut să aștept cu nerăbdare și traducerea următoarelor volume. Le mulțumesc, deci, celor de la editura Trei pentru șansa de a citi acest prim volum și îi rog să le publice și pe celelalte cât mai repede.

One response »

  1. INSULA PURGATORIULUI
    de Lucian Ciuchita,

    Este, deja, de notorietate
    procesul în care autorul îsi cere
    drepturile de la studiourile din
    Hollywood pentru scenariul
    unui film de mare succes.
    Cartea de fata este transpunerea
    acelui scenariu în roman,
    unul distopic, tulburator, în
    care, în fata incapacitatii
    autoritatilor de a controla
    infractionalitatea, se ajunge la
    o solutie extrema, cu accente
    apocaliptice. Si aceasta solutie
    consta în izolarea indezirabililor
    pe o insula-închisoare, de
    unde nimeni niciodata nu s-a mai intors…

    Răspunde

Lasă un răspuns

