RSS Feed

Ținutul pustiit – Samantha Harvey

Posted on

tinutul-pustiit_1_fullsizeAm avut Ținutul pustiit în bibliotecă de câteva săptămâni, dar nu am apucat să o citesc până săptămâna trecută, iar acum regret că nu mi-am făcut timp pentru ea. A fost charming, emoționantă și absolut adorabilă, dar într-un mod trist.

Nu aș putea să vă povestesc ce se întâmplă în carte, pentru că nu are o acțiune propriu-zisă care să poată fi rezumată în cuvinte. Este pur și simplu vorba despre un bărbat de vreo șaizeci de ani care are Alzheimer și care își amintește fragmentar de diferite momente din viața lui. Samantha Harvey are însă o tehnică minunată care salvează romanul de la a fi plictisitor. Reușește cumva să capteze exact modul în care îmi închipui că este această boală, sărind rapid de la una la alta, cu amintiri declanșate brusc de o imagine sau de un miros, de o pierdere treptată, dar inevitabilă a tuturor amintirilor care fac un om să fie om.

Din cauza asta, nu e o carte foarte ușor de urmărit și de citit. Nu e o idee bună să o citiți pe fugă sau când sunteți obosiți sau somnoroși. E nevoie de concentrare și atenție pentru a-ți da seama când anume are loc pasajul pe care îl citești și, mai ales, dacă ceea ce se întâmplă acolo poate sau nu fi adevărat. La unele pasaje nu am reușit nici până acum să îmi dau seama ce e real sau ce nu, dar cu atât mai bine. Face parte din farmecul cărții, dacă mă întrebați pe mine.

Este un roman foarte interesant, foarte bine scris și cu un farmec aparte, așa că, dacă aveți ocazia, give it  try.Le mulțumesc celor de la editura Litera pentru ocazia de a-l citi.

Lasă un răspuns

