RSS Feed

Codul blestemat – Adam Blake

Posted on

codul-blestemat_1_fullsizeChiar nu țin minte când mi-a intrat în cap că trebuie neapărat să îl citesc pe Adam Blake, dar cumva s-a întâmplat.

Codul blestemat este un thriller și are multe elemente pe care mă așteptam să le găsesc într-un astfel de roman. Avem o societate secretă (dar nu chiar de genul celei din Steaua lui Strindberg), avem și polițista retrasă și aghiotantul nepriceput, dar adorabil. Avem un mister și avem o întreagă înșiruire de întâmplări dubioase, aparent nelegate între ele, dar cărora detectivul, în cazul nostru Kennedy, le dă de cap.

Cel mai mult mi-au plăcut misterul și suspansul. Cazul pentru care Kennedy a fost angajată la începutul romanului m-a intrigat din start, iar rezolvarea lui (care, spre mirarea mea, a avut loc destul de repede – mă întrebam cu ce naiba o să fie ocupate următoarele sute de pagini) m-a surprins. Misterele pe care acel prim mister rezolvat le-a dezvăluit mi-au plăcut și mai mult pentru că m-au ținut în suspans și nu am putut deloc să prezic ce se va întâmpla în continuare.

Aș fi preferat să citesc înainte Evanghelia după Iuda pentru că sunt făcute numeroase referințe la ceea ce s-a întâmplat acolo, iar faptul că întâmplările de aici sunt o continuare a acelora e foarte ușor de observat.

Există însă și un aspect care nu mi-a plăcut deloc: personajele. Nu mi s-au părut deloc credibile. De exemplu, Kennedy apare pentru prima oară într-o scenă în care tocmai și-a lovit un client pentru că o rugase să ascundă o informație. E stupid și deloc plauzibil, dacă mă întrebați pe mine. Pe lângă asta, nici celelalte personaje nu sunt altfel. Sunt clișeice și previzibile și nu am reușit să plac vreunul.

All in all, aș zice că e un roman ok. Balanța se poate înclina în funcție de preferințele voastre. Give it a try, zic eu.

Mulțumesc editurii Trei pentru ocazia de a citi această carte.

Lasă un răspuns

