RSS Feed

Omul Arămiu #1: Misiunea bufonului – Robin Hobb

Posted on

misiunea-bufonuluiAm citit trilogia Farseer a lui Robin Hobb acum câțiva ani (găsiți recenziile aici, aici și aici) și țin minte că mi-au plăcut mult. Citisem atunci că sunt ceva continuări și m-am rugat la toți sfinții ca cei de la Nemira să le traducă și să le publice și la noi, iar îngerii iadului au ascultat de rugămințile mele și ta da! Avem primul volum din seria Tawny Man (sună mai bine în engleză).

Mi-a plăcut teribil de mult. Am observat de la început că teama mea de a nu-mi aminti ce s-a întâmplat în seria anterioară e nejustificată, amintindu-mi cumva foarte ușor cam 90% din informații. Lectura a decurs deci ușor și fără pic de frustrare. Cu toate astea, nu știu dacă cineva care nu a citit trilogia Farseer ar putea pricepe prea bine ce se întâmplă, așa că sfatul meu e să citiți prima serie mai întâi. E măricică, dar frumoasă și se citește ușor.

Revenind la Misiunea bufonului, romanul începe lent, fără nicio întâmplare ieșită din comun, lucru care observ că începe să îmi placă din ce în ce mai mult. Îmbătrânesc, probabil. Cu toate astea, nicio secundă nu m-am plictisit, ba chiar din contră. Robin Hobb reușește prin elemente puține și subtile să creeze senzația că ceva important e pe cale să se întâmple, fără a oferi indicii referitoare la ce anume. Iar atunci când într-adevăr se întâmplă minunea, suntem aruncați într-o vâltoare de întâmplări care țin cu sufletul la gură.

Personajele nu sunt pe cât de rotunde mi-ar plăcea mie să fie, într-adevăr, dar sunt totuși foarte interesante, iar relațiile dintre ele mă ung la suflet. Sunt adorabile, dar au un substrat tragic care le oferă imaginea aia bitter-sweet care îmi place teribil. Tocmai din cauza asta curiozitatea mea în legătură cu volumele următoare (care sper să apară și la noi cât de curând) crește: nu îmi dau seama cum o să evolueze și ce alte elemente o să se adauge la ele. Cine știe în ce parte o să se încline balanța.

Sfârșitul e trist, dar tocmai din cauza asta oferă perspective noi asupra altor relații și personaje. Nu m-a dezamăgit deloc, era exact ce trebuie și oferă chiar acea doză de imprevizibil pe care o ador.

Vă recomand din inimă volumul, așa cum vă recomand să citiți și Farseer.

Am primit această carte de la Libris, librărie online unde puteți găsi o multitudine de cărți online, dar și cărți în limba engleză.

4 responses »

  1. Lista aia arată tare bine😀

    Răspunde
  2. Am citit şi eu Misiunea bufonului de curând, fără să fi citit trilogia Farseer, şi vreau să zic că mi-a plăcut la nebunie!! Am înţeles absolut tot ce s-a întâmplat în trecut (mi-am dat seama că Hobb a vrut să strecoare destule informaţii încât să nu-i sâcâie pe cei care încep cu Misiunea bufonului că nu au citit şi Farseer) şi am adorat personajele! De poveste nici nu mai zic, e incredibilă! Cred că cel mai mult m-a înduioşat legătura pe care o au cei cu Har cu animalele lor… Pe mine m-a bucurat faptul că există şi momente triste, când lucrurile nu merg aşa cum ar vrea personajele. Face ca totul să fie mai veridic şi să aibă un impact mai puternic asupra cititorului. Încă nu m-am decis dacă să mă apuc de Farseer, însă până mă hotărăsc, sunt fericită din altă pricină: în 2015 apare în română partea a doua din Tawny Man Trilogy!😀

    Răspunde

Lasă un răspuns

