RSS Feed

Vieți secrete – Tatiana de Rosnay

Posted on

vieti-secrete_1_fullsizeAm ales să citesc această carte după ce am terminat Se numea SarahMi-a plăcut foarte mult și romanul acesta, deși parcă nu tot atât de mult.

Primul lucru pe care l-am observat atunci când m-am pus să citesc a fost cât de ușor se citește și cât de rapid te prinde. Este scris la persoana I, într-un mod simplu și care te atrage de la început. Nu începe foarte spectaculos și nici nu continuă așa, dar oferă suficient mister pentru a convinge cititorul să citească mai departe. Nu pare a fi un mare mister acolo, dar se poate observa că există ceva sub suprafața lucrurilor, ceva ce e ținut ascuns nu se știe de cine și nu se știe de ce.

Personajele mi s-au părut interesante, deși aș fi vrut să fie puțin mai mult detaliate. Mi-au plăcut, le-am priceput și mi s-au părut credibile, dar mi-ar fi plăcut o privire mai profundă și mai detaliată asupra lor. Poate dacă romanul ar fi fost mai mare s-ar fi putut întâmpla asta (chiar mi-ar fi plăcut să aibă mai multe pagini).

Acțiunea nu e alertă, dar e captivantă și am ghicit twistul pe care Tatiana ni-l oferă. E interesant și diferit de ce v-ați putea aștepta, dar cred că eu l-am ghicit pentru că mi-am format oarecum mintea pentru acest gen de roman și am devenit și puțin paranoică. Mica mea dezamăgire legată însă de carte apare aici. Nu s-a insistat destul, nu s-a mai adăugat nimic, am avut la final senzația că am fost oarecum păcălită. Nu se mai întâmplă mai nimic după acel twist, nu se mai descoperă nimic relevant și nici nu se află exact ce s-a întâmplat. Mai mai mult decât atât, s-a trecut foarte repede peste anumite secvențe, lăsându-mi impresia că am citit niște schițe sau planuri, și nu capitole propriu-zise. M-a deranjat puțin, pentru că în general mi-a plăcut mult cartea și aș fi vrut să știu mai multe, să fiu surprinsă mai tare.

În afară de asta totuși, chiar mi-a plăcut și nu pot să nu v-o recomand și vouă. Le mulțumesc celor de la editura Litera pentru ocazia de a citi acest roman.

Lasă un răspuns

