RSS Feed

Fata dispărută – Gillian Flynn

Posted on

fata-disparuta_1_fullsizeFata dispărută e una din acele cărți de care am auzit atâtea lucruri de bine că mi s-a încimentat cumva ideea că e întra-adevăr foarte bună și că trebuie neapărat să o citesc și eu. Sunt în urma tuturor, ca de obicei, but here you have it.

Gillian Flynn a reușit să scrie un roman foarte reușit. Foarte reușit. Probabil cei mai mulți zic că asta se întâmplă datorită acțiunii cu totul surprinzătoare și originale, ceea ce e perfect adevărat. E foarte, foarte greu, dacă nu chiar aproape imposibil de prezis ce o să se întâmple. Sunt enorm de multe cărți cu și despre dispariții pe lumea asta, dar Flyyn a reușit să ducă acest gen de roman la un cu totul alt nivel. E surprinzător, imprevizibil și atât de al naibii de interesant că abia poți să lași cartea din mână. Eu una nu am reușit să prevăd decât o chestie, și asta abia după ce mi-am dat în sfârșit seama de psihologia personajelor. Și aici ajungem la ceea ce eu consider punctul forte al romanului.

Personajele. Sunt geniale, absolut geniale. Nu am mai întâlnit unele atât de bine construite și atât de fucked up de foarte multe timp. Am încercat de la început să îmi dau seama care e treaba cu ele. Pe Nick nu l-am plăcut din start, dar Amy m-a nedumerit cel mai tare și în final cred că mi-a și plăcut cel mai tare. Cred totuși că ce m-a impresionat cel mai mult e modul foarte ingenios, credibil și atent la detalii în care Flynn a construit personajele. M-a făcut să mă întreb ce naiba de om e autoarea sau ce naiba de oameni cunoaște autoarea de a reușit să creeze așa ceva. Mă sperie puțin, recunosc.

Good job, Gillian Flynn. Good job.

Îi mulțumesc editurii Trei pentru ocazia de a citit acest roman atât de mișto.

6 responses »

  1. Filmul e mai slab, pentru ca schimbat nişte chestii din carte.

    Răspunde
  2. Îmi place muuuuult recenzia. Chiar se vede că ti-a plăcut ce ai citit.🙂
    Iar când ai menționat că există în cartea asta și niște chestii mai dubioase și care te sperie un pic, mi-am zis că e musai să mă apuc de ,,Fata dispărută”…

    Răspunde
  3. Și eu sunt la fel de , înapoiată :)) , luni ar trebui să ajungă cartea la mine , sunt foarte curioasă în privința ei
    , recenzia ta m-a făcut să fiu și mai curioasă și nerăbdătoare .

    Răspunde

Lasă un răspuns

