RSS Feed

Înainte să adorm – S. J. Watson

Posted on

inainte-sa-adorm---editie-de-film_1_fullsizeAveam romanul acesta pe listă de mult timp, deși a naibii să fiu dacă știu de ce. M-am apucat de curând de ea și în două nopți am terminat-o, iar asta pentru că e foarte interesantă.

Doar citind rezumatul de pe spate vă puteți da seama că promite mult și I am glad to say că nu dezamăgește deloc. Pe scurt, este vorba despre o femeie care uită tot în fiecare noapte, ține un jurnal și vede la un moment dat că pe prima pagină scrie: „Să nu ai încredere în Ben „, Ben fiind soțul ei. Sună bine, nu? Ei bine, S. J. Watson reușește de minune să facă lucrurile chiar mai interesante decât par la prima vedere.

Am început să fiu curioasă încă de la început și am continuat așa până la ultimul rând. E imposibil să nu te prindă nedumerirea și panica zilnică a Christinei și curiozitatea ei în legătură cu propriul trecut te cuprinde și pe tine instantaneu. Partea cea mai interesantă, după mine, e faptul că nu știi niciodată exact ce s-a întâmplat, că ești trimis constant pe piste greșite (exact asta se întâmplă și cu Christine) și, deși mi-am făcut nenumărate scenarii în legătură cu ce se întâmplă de fapt, nu am reușit să îmi dau seama de adevăr.

Personajele sunt foarte bine construite și au o psihologie foarte interesantă. Nu am știut ce să cred despre nimeni, deși era destul de ușor să îmi dau seama că ceva pute rău de tot în Danemarca. Pute, dar de unde și de ce? Și, mai ales, cât timp o să mai pută? Am crezut de câteva ori că îmi dau seama, dar slavă cerului că nu a fost așa. Aș fi fost foarte nervoasă acum.

Finalul e deschis, vă spun de acum. Vă puteți imagina voi ce o să se întâmple în continuare, ceea ce eu am făcut deja. Aș fi preferat să mi se spună exact ce și cum, dar merge și așa și parcă se potrivește mai bine cu povestea.

Cartea are un mic defect totuși, unul fizic de data asta: la un moment dat se repeta câteva pagini. Sper că se întâmplă asta doar cu exemplarul meu și nu cu toată ediția.

Concluzia e că trebuie neapărat să citiți cartea.Toți și oricine.

Mulțumesc cu această ocazie editurii Trei pentru șansa de a citi acest roman.

6 responses »

  1. Am văzut filmul. A fost ok, cu mici scăpări (logice) – cauzate, în principal, de diferenţele faţă de cele scrise în roman.

    Răspunde

Lasă un răspuns

