RSS Feed

Războiul Z – Max Brooks

Posted on

2506Țin minte că citisem recenziile făcute de Roxi și Roxtao în care lăudau cartea, iar apoi am văzut pe Facebook cred cum cineva, nu mai știu cine, spunea că nu îi place absolut deloc. Eram oricum foarte sceptică în privința subiectului și am zis că ori o să îmi placă mult, ori o să dau cu ea de pereți.

Mi-a plăcut mult și m-a impresionat cum nu mă așteptam. Citisem deja în recenziile celor două Roxi că romanul are structura unui documentar, a unei colecții de mărturii ale supraviețuitorilor, adunate după război. Nu prea puteam eu să îmi închipui cam cum ar veni practic asta și aveam dubii în legătură cu capacitatea autorului de a face așa ceva credibil. Îndoielile mele nu au fost deloc justificate, exact asta a reușit să facă.

Am avut de la început și până la sfârșit senzația că lucrurile despre care citesc s-au întâmplat cu adevărat, că oamenii care le povestesc trăiesc pe bune și că trebuie cumva doar descoperiți. Nu se întâmplă des ca un autor să reușească asta, cu atât mai puțin mă așteptam să se întâmple asta într-o carte despre apocalipsa zombie.

Ceea ce m-a impresionat însă cel mai tare este cantitatea incredibilă de detalii la care s-a gândit Max Brooks. Omul ăsta a reușit cumva să ia în considerare scenarii uimitor de plauzibile, dar la care foarte puțină lume s-ar gândi și și mai puțină lume le-ar găsi răspuns: prin ce mijloace s-a răspândit epidemia? Cum a reacționat populația? Cum s-a apărat? Unde s-a dus? Ce a făcut armata? Ce instituții noi au apărut? Cum a fost afectată economia? A profitat cineva de situație? Multe astfel de întrebări sunt abordate în carte și explicate clar de personaje din domeniile respective sau chiar de simpli civili. Citeam și mă gândeam: „Da, exact așa s-ar întâmpla lucrurile și în realitate.”

V-o recomand din inimă și nu asociați cartea cu filmul, vă rog. Nu l-am văzut încă, dar am auzit de multe ori că nu au prea multă legătură, așa că dați o șansă cărții.

Mulțumesc cu această ocazie editurii Trei pentru șansa de a citi acest roman.

12 responses »

  1. Ma fac ca nu observ lipsa ta de incredere in noi :)) Ma bucur teribil de mult ca ti-a placut! In mintea mea a ramas ca una dintre cele mai bune carti pe care le-am citit in 2013. Sau chiar cea mai buna🙂

    Răspunde
  2. Ce ma bucur ca ti-a placut!❤

    Răspunde

Lasă un răspuns

