RSS Feed

Orașe de hărtie – John Green

Posted on

descărcareAm primit această carte de la editura Trei atunci când am primit și Endgame și uite că, deși mi-a luat ceva până să ajung la ea, am reușit în sfârșit să o dau gata.

Spun de la început că am avut întotdeauna câteva îndoieli legate de John Green și cărțile lui: sunt pentru adolescenți? Pentru adulți? O combinație între cele două? Acesta este primul roman scris de el pe care l-am citit până acum și, deși mi-am făcut o părere despre el (despre roman adică), parcă am în continuare dubii legate de opera generală a lui Green. Dacă mă puteți lămuri, I am all ears.

Mi-a plăcut felul in care e scrisă. Simplu, la subiect și la persoana I (de obicei prefer narațiunea la persoana a III-a, dar aici cea la persoana I s-a potrivit foarte bine). Nu am avut senzația că citesc ceva din punctul de vedere al unui adolescent, nu am dat nici peste multe cuvinte dubioase (un polițist tot zice ‘puștiule’ și personajul principal își enumeră de câteva ori ideile, dar cam atât). Surprinzător, zic eu, pentru o carte pentru adolescenți.

Plotul este destul de interesant și de greu de prezis, zic eu. Deși am știut de la început ce o să se întâmple cu unul dintre personaje, am avut mai mereu o urmă de îndoială legată de soarta lui și au fost câteva momente în care chiar nu am mai știut ce să cred.  M-am trezit că mă gândesc ce aș face eu în locul tipului și dacă aș ajunge la aceleași concluzii și, cum tind să fiu ușor paranoică, cred că da.

Am avut însă câteva probleme cu personajele. Mi s-au părut puerile și imature, ceea ce nu e o problemă pentru o carte pentru adolecenți, dar se doreau a fi exact opusul. Pentru mine, o fată care are clar probleme cu legea și e needucată nu e minuată, ci în nevoie clară de ajutor specializat. Nici un băiat obsedat de respectiva fată nu mi se pare drăguț și romantic, ci îngrijorător. Sunt convinsă că pentru o anumită categorie de vârstă toată astea sună foarte atrăgător, dar eu am depășit de ceva timp faza asta.

Recomand deci romanul mai ales adolescenților, deși sfătuiesc toți cititorii să o încerce. You never know.

Am primit această carte pentru recenzie de la editura Trei, cărora le mulțumesc enorm.

5 responses »

  1. Pingback: Sub aceeași stea – John Green | Cori's Bookfrenzy

  2. Bună! După zeci şi zeci de recenzii la cărţile lui John Green, m-am gândit să încerc şi eu să citesc ceva de la acest autor. Tot „Oraşe de hârtie” intenţionez să citesc. De fapt, aştept să sosească odată coletul, fiind am făcut de nu ştiu când comandă şi a r fi cazul să vină… Mulţumim pentru recenzie!

    Răspunde
    • Mai am și eu o carte de el de citit, tot pentru Trei: The Fault in Our Stars. Habar nu am la ce să mă aștept, am încercat să văd filmul și m-am plictisit pe la jumătate, așa că am renunțat

      Răspunde
  3. si eu vreau s-o citesc zilele astea😀 cel mai probabil ii voi face o recenzie video😀

    Răspunde

Lasă un răspuns

