RSS Feed

Endgame. Jocul final: Convocarea – James Frey & Nils Johnson-Shelton

Posted on

endgamePrimul lucru pe care trebuie să îl spun despre carte e că, deși e mare ca naiba și pare oarecum înspăimântătoare, se citește al naibii de ușor și de repede. Mie mi-a luat o săptămână, citind destul de rar și în reprize scurte.

Pe mine m-a prins încă de la început. Este, cred, cel mai mare atu al romanului: faptul că te face din prima curios. Nimic nu e clar la început, știm că o să urmeze ceva, nu prea știm ce și nici de ce. Nu se lălăiește deloc, intră direct în acțiune și ne aruncă în mijlocul evenimentelor. Mi-a plăcut asta, nu m-am plictisit deloc și nici nu am simțit că autorii trag de timp. Mai mult decât atât, a fost destul de greu de anticipat ce o să se întâmple în continuare și unde o să ducă până la urmă povestea. Sper din inimă că nu o să fie un happy end.

Încercările prin care trec personajele au fost o combinație de old school și tehnologie modernă care mie mi-a plăcut mult. Am întâlnit de la mașini ultra moderne cu fel de fel de atribute spectaculoase la shuriken (Naruto, anyone?) și săbii. Am întâlnit de asemenea de la adolescente americane tipice la hackeri asiatici și nebuni însetați de sânge. Am dat, de asemenea, peste fel de fel de monumente și construcții antice de care nu auzisem până acum (chiar mă întreb dacă discurile alea există pe bune sau nu), dar am fost prea puturoasă să le verific atunci când citeam despre ele.

Un lucru nu mi-a plăcut: am avut tot timpul senzația că autorii ne iau de proști. Nu îmi place deloc să mi se dea totul mură-n gură și să mi se spună mereu, de exemplu, cât de minunat de bine pregătiți sunt. Preferam să îmi dau seama singură, mulțumesc frumos. Mi se mai și explicau situații la mintea cocoșului sau relații evidente pentru toată lumea. Nici personajele nu m-au dat pe spate. Nu le-am crezut.

All in all, eu zic că merită.

Mulțumesc editurii Trei pentru acest roman.

One response »

  1. Pingback: Orașe de hărtie – John Green | Cori's Bookfrenzy

Lasă un răspuns

