RSS Feed

Starters – Lissa Price

Posted on

images (1)După-atâta frig și ceață iar s-arată soarele. Adică am terminat în sfârșit cartea asta nasoală și pot să mă apuc de ceva de oameni. Am văzut pe Goodreads că are o grămadă de note mari, dar a naibii să fiu dacă înțeleg de ce.

Prima parte a romanului mi-a amintit teribil de mult de The Host de Stephanie Meyer. Corpuri în care intră altcineva, o fată în al cărei corp e altcineva și cu care poate, against all ods, să comunice. Diferența e că în The Host invadatorii sunt extratereștri, pe când aici avem de-a face cu oameni. În rest, same shit.

Things do not get better. În primul rând, povestea nu m-a prins deloc. Dar deloc. Nu mi s-a părut nici interesantă, nici palpitantă, nici cu personaje care să îmi atragă măcar puțin în mod pozitiv atenția. Am dat în schimb peste idioțenii de înaltă clasă, penibilități și clișee.

Nici nu o să intru în detalii despre clișeul etern: fata virgină și săracă care se îndrăgostește de un fermecător bogătaș.  E prea penibil. Nu o să menționez nici faptul că are ceva sentimente și pentru un alt prieten de-al ei, și el tot sărac, și că la un moment dat zice că dacă nu poate să îl aibă pe bogătaș, măcar pe celălalt să nu îl lase să scape. Simt penibilitatea numai scriind despre asta.

Îmi pun însă câteva întrebări: cum e posibil ca tipa să fie de două ori în fața dulapurilor unor fete necunoscute și fetele alea să aibă exact mărimea ei, atât la haine, cât și pa pantofi, exact când e mai convenabil? Care sunt șansele? Trebuie să înghit asta doar pentru că are Lissa Price senzația că sunt o adolescentă prostuță și nu prea citită? Nu cred.

Tipii răi mută conștiințe sau ce naiba or muta ei dintr-un corp în altul și nu își dau seama când două conștiințe ajung în același corp? Sunt atât de avansați, dar nu observă asta? Nu prea cred.

Altă întrebare: de ce s-a gândit autoarea că e o idee bună să o facă pe Callie să își piardă pantoful pe o scară, în timp ce fuge de la o petrecere? Sau să îl facă pe tip să stea cu pantoful ei în mână și să se uite după ea? Penibil, penibil, de o mie de ori penibil.

De ce naiba urăște toată lumea Starterii? Ni se tot spune cât de urât sunt tratați, cum toată lumea îi consideră niște gunoaie, dar nu ni se explică clar de ce. Motivele puerile și triste care sunt menționate de câteva ori în carte nu mă conving deloc.

Ultima mea mare nemulțumire e legată de modul în care e scrisă cartea. Am un presentiment că nici traducerea nu e grozavă și că aș fi făcut mai bine să o citesc în engleză, dar și stilul autoarei lasă mult de dorit. De exemplu, cred că toată lumea ar zice „Fratele meu e foarte bolnav. Are 7 ani.” în loc de „Fratele meu e foarte bolnav. Nu are decât 7 ani.” Am citit chestia asta de mai multe ori pe parcursul romanului și m-a zgâriat pe creieri de fiecare dată. Vă dați, sper, seama cât de tare m-a enervat cartea de am putut să observ și să mă irite asemenea detalii. Au fost mai multe, desigur, dar doar pe asta am reținut-o.

Callie mi s-a părut oribilă. Simplă. clișeică, plângându-se tot timpul de viața ei nasoală, nenorocită de multe ori. Aș detesta-o cu pasiune dacă ar fi reală.

All in all, nu. Pur și simplu nu. Nu mă ating de volumul doi nici cu un băț.

One response »

  1. Pingback: Cărți noi #23 | Cori's Bookfrenzy

Lasă un răspuns

