RSS Feed

Anansi Boys – Neil Gaiman

Posted on

imagesPrima carte de Neil Gaiman pe care am citit-o a fost Semne bune și nu m-a încântat deloc. Am zis totuși că o să mai încerc cândva ceva de el și, cum Crista și-a cumpărat la sfârșitul primăverii cred două cărți în engleză de el (care arată absolut superb, apropo – e ediția din imagine), am zis că ocazia s-a ivit. Așa că am ajuns în sfârșit să citesc un al doilea roman de Gaiman și părerea mea despre el s-a schimbat complet. (Later edit: Acum mi-am amintit că am citit și Coraline. Nici asta nu mi-a prea plăcut.)

Mi-a plăcut mult. Mi-am dat seama că o să îmi placă de la început, când am am observat ce mișto e scrisă. Foarte simplu, dar cu multă ironie. Dar cel și cel mai mult mi-au plăcut plotul și personajele.

Pentru cei care nu știu (I didn’t), Anansi e a trickster god. Bazându-ne pe titlu, romanul este despre băieții lui. Nu sună cine știe ce, dar trust me, nu e deloc așa. E o dubioșenie adorabilă care te face să te întrebi cam ce naiba se întâmplă în creierul lui Gaiman. Nu îmi amintesc de niciun strop de normalitate, mai ales în ceea ce privește personajele.

Le-am adorat, pur și simplu. Sunt exact ceea ce te-ai aștepta să fie,având în vedere că sunt copiii unui trickster, and then some. M-au încântat simțul umorului, sarcasmul și modul absolut minunat în care se descurcă cu lucrurile mai mult decât ciudate care li se întâmplă. Până și personajele… umane, ca să zic așa, intră în categoria asta și sunt foarte interesante.

Plotul e destul de simplu, dar adorabil și unexpected, la fel ca orice alt element al romanului. Nu m-am așteptat la nimic din ceea ce am citit și nu m-am plictisit nici măcar pentru o secundă. Este făcut a fi amuzant (și chiar este), dar are și momente în care e destul de creepy și dark.

Inspirația mea lasă rău de tot de dorit, așa că nu o să vă mai chinui nici pe voi, nici pe mine cu this pathetic excuse for a review. Just grab the book and read it.

Lasă un răspuns

