RSS Feed

Daughter of Smoke and Bone #2: Days of Blood and Starlight – Laini Taylor

Posted on

12812550Se întâmplă destul de rar, dar se întâmplă totuși din când în când să dau peste câte o carte sau serie YA care să mă prindă și care să îmi placă mult și căreia să îi găsesc cu greu ceva de reproșat.

Acest al doilea volum al seriei mi-a plăcut mai mult ca primul. În primul rând, s-a intrat deja în acțiunea propriu-zisă a seriei. Personajele sunt în tabăra din care fac parte, conflictul este prezent și explicat mai bine ca până acum și ne putem face o idee mai clară atât despre război, cât și despre fiecare tabără în parte. Cel mai interesant este însă faptul că nu îți poți da seama cine e the good guy și cine e the bad guy. Mai bine chiar, ne dăm seama că nu există așa ceva. Laini Taylor s-a îndepărtat de această delimitare clișeică și face astfel încă o fată seria mai interesantă decât s-ar crede.

Personajele au continuat să mă surprindă. Nu sunt clișeice, nu sunt predictable, nu sunt enervante. Își poartă povara fără să se plângă, fac ceea ce trebuie făcut și nu au senzația că pământul de învârte în jurul lor și își dau seama că există lucruri mult mai importante ca ei înșiși. Surprinzător, știu. Nu mă enervează niciun personaj, nu aș da cu niciunul de pământ pentru că e idiot și nu are logică, iar Karou îmi place din ce în ce mai mult. Nici chiar mie nu îmi vine să cred.

Se întâmplă foarte mult lucruri pe care nu le-aș fi prevăzut nici în o mie de ani, iar Laini Taylor are tendința de a te trimite pe un drum despre care crezi că știi unde duce numai pentru a te trezi apoi unde nici cu gândul nu credeai că o să ajungi. Am dat peste surprize pentru surprize, așa că nici măcar nu încerc să prevăd ce o să se întâmple în continuare. Nu aș avea nicio șansă și, în plus, nu vreau să stric din farmec.

Dacă nu o să dea cu bâta-n baltă pe ultima sută de metri, seria asta o să intre în mod sigur în top.

Lasă un răspuns

