RSS Feed

Dragoste – Isabel Allende

Posted on

318x425M-am declarat deja fana eternă a lui Allende, știți asta. Îmi place atât de mult, că nici măcar nu mă interesează să aflu în prealabil despre ce e vorba în cărțile ei, le vreau pur și simplu, doar pentru că le-a scris ea. Părerea mea despre Dragoste e însă puțin diferită de celelalte.

Ca să înțelegeți, cartea este practic o compilație a diferitor scene cu și despre dragoste din romanele și memoriile sale, grupate pe capitole ce încep cu părerile ei. Imaginați-vă că unul din autorii voștri preferați a ales o temă și a extras din propriile romane secvențe ce ilustrează acea temă, publicându-le apoi într-un volum. Cam asta e Dragoste.

Mi-a plăcut enorm să citesc introducerile făcut de Allende la fiecare capitol. Nu m-a uimit nimic, am parcă senzația că o cunosc deja, dar m-a fascinat așa cum a făcut-o și până acum. Aș fi vrut să fie mai lungi, mult mai lungi, dar, cum cartea are în jur de 200 de pagini, nu pot să mă plâng. 

Mi-a plăcut și să citesc fragmente din romanele pe care nu le-am parcurs încă. Mi-am dat seama că pe unele o să le ador, la altele mi-am pus câte un mic semn de întrebare, la toate mi s-au părut interesante personajele. Este, prin urmare, lectura ideală pentru cei care nu au citit încă nimic de Allende sau pentru cei care abia au început. Vă puteți astfel da seama ce v-ar plăcea și ce nu și vă puteți face o idee despre stilul, părerile și ideile autoarei.

Din cauza asta, totuși, volumul are și un minus pentru mine: am fost nevoită să sar peste pagini la aproape fiecare capitol. Nu aveam răbdarea necesară și nu vedeam de ce aș reciti fragmente pe care le recunoșteam din prima. Pentru mine, cărțile lui Isabel Allende sunt atât de interesante că nu aș putea să îmi pierd acum timpul recitindu-le, sunt multe prea multe minunății în cele pe care nu le-am parcurs încă pentru a putea face asta. După ce o să citesc tot ce a scris, da. Dar nu acum.

Nu o să mă opresc niciodată din a vă îndemna să îi citiți cărțile. Nu o fac nici acum. Puneți mâna pe ea.

Am primit această carte de la Libris, librărie online unde puteți găsi o multitudine de cărți online, dar și cărți în limba engleză.

4 responses »

  1. A devenit și una din preferatele mele, Isabel.
    Îmi place stilul, îmi place lejeritatea, îmi plac cunoștințele ei. Scrisul e natural, curgeși găsești pasajele cele mai interesante tocmai acolo unde ți se pare că nu mai poate apărea ceva interesant.
    Cred că știi la ce mă refer.
    Am citit Paula și Fiica norocului, trebuie să contiui, dar nu cu Dragoste, vreau să le citesc pe toate înainte de ea.🙂

    Răspunde
    • Isabel e minunată și scrie minunat. Da, știu la ce te referi😀
      Chiar te sfătuiesc să citești tot ce a scris înainte de Dragoste, deși atunci chiar că nu o să îți placă

      Răspunde

Lasă un răspuns

