RSS Feed

Daughter of Smoke and Bone – Laini Taylor

Posted on

8490112Sunt destul de confuză în privința cărții ăsteia. I have mixed feelings, cum ar zice vorbitorul de engleză. 

Primul lucru care îmi trece prin minte când mă gândesc la ea (și asta se întâmpla și pe măsură ce citeam) e faptul că e ciudată și interesantă. Personajul principal m-a atras încă de la început (o tipă cu părul albastru care tocmai s-a despărțit de iubitul ei nemernic – cât de des vezi asta într-o carte), precum a făcut-o și faptul că îmi dădeam seama că se întâmplă ceva ciudat acolo, dar nu știam ce. E o tactică foarte bună, cred eu. Laini Taylor (dubios nume) dă indicii subtile și nu tocmai puține care sugerează dubioșenia, dar nu ți-o trântește în față. Din contră, te face să aștepți după ea și, atunci când apare, o prezintă într-un mod natural, așa cum ar prezenta o cameră, de exemplu. 

Am apreciat enorm (doamne, nici nu știți cât de mult) modul în care Karou își suportă lipsurile și durerile fără a se plânge. M-am săturat până peste cap de domnițe înlăcrimate care se plâng într-una de soarta lor crudă. Karou nu vorbește despre lucrurile astea cu nimeni. Good girl. Are și sens, dacă mă întrebați pe mine. O persoană singuratică și care simte ce simte Karou pur și simplu nu prea vorbește despre asta. 

Pe măsură ce povestea progresa, tot mai multe chestii mărunte începeau să se lege între ele, să capete sens și să fie explicate. Ba mai mult, au și logică. Ba și mai mult, sunt construite interesant și chiar pare că autoarea s-a gândit bine la ele. E trist că mă bucură atât de mult asta, dar, având în vedere cam cât de rar am dat peste așa ceva într-o serie YA, cred că se justifică. Sunt trei lumi diferite (sau două, nu sunt încă sigură), fiecare cu poporul ei, ca să zic așa, fiecare cu chichițele ei. Mă așteptam să dau peste lucruri care nu au sens sau care par puse acolo doar de umplutură, dar nu am reușit să găsesc nimic de genul. La cât de chitită sunt să găsesc nod în papură, e ceva, credeți-mă.

Dar sunt și părți rele. Una, mai exact. Eterna dragoste la prima vedere care îmi scoate mie peri albi. There is no such thing, oameni buni! De ce insistă autorii să mi-o vâre pe gât? De acest aspect se leagă și marea mea frică legată de serie. Că o să facă ceea ce fac majoritatea cărților YA cu poveștile de dragoste, și anume rahatul praf. Există un anumit detaliu pe care o să îmi țin ochii:  la final aflăm că s-a întâmplat ceva nasol rău de tot, genul de chestie peste care un cuplu nu are cum să treacă ever. Dacă Laini o să facă să se întâmple contrariul, o să dau cu seria de pământ și după o să o arunc pe geam. Pentru că așa ceva pur și simplu nu se întâmplă.

Rămâne de văzut.

 

9 responses »

  1. Cristina Cirstea

    Eh, gata .Am rezolvat problema…

    Răspunde
  2. Foarte tare recenzia! e una dintre cartile/seriile pe care vreau sa le citesc si am asteptari destul de mari, am vazut ca e laudata cam peste tot. Oricum recenzia ta a fost deliciul meu, pe cuvant ;))

    Răspunde
  3. Cristina Cirstea

    Mi-a fost dor de genul acesta de recenzie , tipică ție, de fapt, mi-a fost dor să-mi mai bag nasul din când în când prin blogosferă. Deci, pare interesantă cartea, asta din pricina copertei, cât despre conținut, nu știu dacă aș rezista să o lecturez.În realitate nu cred, pentru că pare că am obosit să citesc genul acesta de cărți, dar ador să văd păreri. Oricum….Cu mare drag , ex Krisszu95shinnygirl (Încă merit să-mi trag palme, pentru că am renunțat la ce mă definea, datorită unor impulsuri de moment, câh) Cel puțin mă bucur că încă postezi.

    Răspunde
    • Poți să te apuci iar, ce te oprește?😀

      Răspunde
      • Cristina Cirstea

        răbdarea și teama că totul e inutil…mă uit în jur și realizez ce vise inutile aveam , atunci când eu chiar credeam că mă pot descărca online…eh…am pierdut o parte din mine, dar încerc să scriu din nou, doar că nu în wordpress, aștept momentul oportun să văd ce realizări am.

      • No drama, honey. Dacă regreți că nu mai ai blog, fă unul nou

Lasă un răspuns

